برخی از شهروندان منطقه ۱۴ تهران گفته بودند معابر این منطقه فاقد روشنایی کافی است که شهرداری منطقه به این اعلام نیاز جواب داده.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اینکه مشکلات مردم در منطقه ۱۴ تهران به دلیل تاریک بودن معابر به شهرداری این منطقه منعکس شد و شهرداری پاسخ داد در بلوار قیام که مورد شکایت مردم است، شبها روشنایی به اندازه کافی وجود دارد (اینجا)شهرداری این منطقه امروز اعلام کرده بوستانهای تاریک این بخش از پایتخت را با نصب ۲۳۰ پایه چراغ، روشن کرده است.

فرهود حمیدی شهردار منطقه 14 از روشنایی بوستانهای منطقه در طرح نگهداشت شهر خبر داد. حمیدی با اعلام این خبر گفت: به منظور طرح جامع روشنایی، نورپردازی نقاط تاریک و دارای میزان شدت نور کم در فضاهای سبز و بوستانهای منطقه، بیش از230 پایه چراغ نصب در این مکانها نصب شد.
او بر بهسازی بوستان بسیج که یکی از بوستانهای فرامنطقه ای است تاکید کرد و گفت: بوستان بزرگ و فرامنطقه ای بسیج نیز از توسعه هایی خوبی برخوردار شده و به این دلیل که یکی از درب های مترو در پارک قرار دارد انتظار می رود تا شرایط بوستان بهبود پیدا کند.
شهردار منطقه 14 در ادامه با اشاره بر ضرورت ایمن‌سازی فضاهای بی‌دفاع شهری گفت: مهم‌ترین مسئله‌ای که در منطقه14 وجود دارد توسعه زیرساخت‌های اقتصادی است و در این خصوص برنامه هایی را در دستور کار قرار داده ایم.
گفتنی است فضای بی دفاع شهری به بخش هایی از حوزه عمومی شهر گفته می شود که در آن، احتمال بروز جرایم خشن و برخوردهای ناگهانی بزهکاران با شهروندان وجود دارد. جاهایی مانند بخشهای تاریک بوستانها، معابر فاقد روشنایی و فضاهای فاقد دسترسی به خیابانها و به فضاهایی مستعد وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، فضای بی دفاع شهری گفته می شود.

 

۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    کو؟ چرا آخه؟منزل ما روبروی پارکه.فاصلمون با 6 بوستان اطراف هم کمتر از 500 متره و تقریبا همه رو هر روز میبینیم.والا دریغ از یک پایه چراغ اضافی شب بیاین بوستان های قیام نارنجترنج سلیمانیهدهم فروردین و ... تا ببینید چقدر شرایط برای وقوع بزه فراهمه.حداقل در بوستان قیام که مطلقا یک پایه هم نصب نشده هیچ؛ همون 4 تا کورسو چراغ هم شبها خاموش میشه تا مردم تو پارک نیان و مسئول پارک به راحتی در اتاقکش استراحت کنه