رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از دو برابر شدن بودجه آموزش از سال 92 تا 94 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نوبخت در دومین همایش ایرانی حامیان توسعه و عدالت آموزشی با اشاره به برخی از تئوری های توسعه افزود: در سال های گذشته فرصتی فراهم شد تا در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه افراد دیگر، تجارب خودمان را تکمیل و مدلی برای توسعه کشور طرح کنیم.

او گفت : در این مدل توسعه، ٦بعد اقتصادی، علمی- آموزشی، فرهنگی، اجتماعي و دفاعی - امنیتی، سياسي مورد توجه قرار گرفته و در کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران آمده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: دراین مدل، مدل توسعه اسلامی - ایرانی مورد توجه قرار گرفته و آموزش یکی از موضوعات مهم آن است.

نوبخت گفت: اعتبارات آموزش در سال های ٩٢ تا ٩٤ نزدیک به ٢ برابر شده و اعتبارات دانشگاه های مناطق محروم در این مدت از 370 میلیارد تومان به 730 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: هم‌اکنون که دولت با محدودیت منابع مواجه است می‌توانیم با استفاده از بخش غیردولتی، عدالت آموزشی را محقق کنیم. البته خرید خدمات آموزشی بدین ترتیب است که دانش‌آموزان رایگان تحصیل کنند ولی دولت موظف نباشد این پول را صرفا به مدارس دولتی بدهد و باید سرانه را در اختیار مدارس غیردولتی نیز قرار داد تا دانش‌آموزان بتوانند در مدارس غیردولتی رایگان درس بخوانند و این نوع مناسبی از مشارکت بخش غیردولتی است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: مطالبات بازنشستگان و فرهنگیان، پرداخت حقوق بازنشستگان و ارتقای دریافتی شاغلان از طریق اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از جمله اقداماتی است که در دست اجرا است و در بودجه سال 95 چند ردیف برای آنها در نظر گرفته شده است.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =