اعضای شورایاری های منطقه ۱۸ تهران در گزارشی، عمده ترین مشکلات این منطقه را اعلام کردند که به نظر می رسد نقش مدیریت شهری در به وجود آوردن این مشکلات قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از اصلی ترین مشکلات منطقه ۱۸ تهران با دارا بودن ۱۱۰ کیلومتر مربع وسعت که ۳۸ کیلومتر آن خارج از حریم قرار گرفته و با دربرگرفتن ۷۰۰ هزارنفر شهروند، در جنوب غرب تهران، مشکلاتی است که مدیریت شهری برای این منطقه به وجود آورده است. باید این را نیز در نظر داشت بودجه امسال شهرداری این منطقه تنها ۸۰ میلیارد تومان است. بودجه ای که اگر چندبرابر هم شود، تکافوی یکی از پروژه های عمرانی این منطقه را نمی دهد.

متمرکز شدن برخی از صنوف در این منطقه باعث مشکلات زیادی برای شهروندان شده است. تمرکز بازار آهن تهران، بازار ابزار و یراق، لاستیک فروشان و بازار مبل، علاوه بر اینکه باعث ترافیک و آزار شهروندان می شود، آلودگی صوتی و محیط زیستی نیز به دنبال دارد.
همچنین یکی از اصلی ترین منابع آلایندگی تهران یعنی معادن شن و ماسه خلیج در این منطقه قرار گرفته که به شدت سلامت شهروندان را تهدید می کند. زخمی عمیق به طول چند کیلومتر و عمق بیش از ۱۰۰ متر، زمین را در این منطقه خراشیده و با وزیدن کوچکترین بادی از کاریدور غرب تهران به سمت مناطق مرکزی، موجی از گرد و غبار را بلند کرده و ریه شهروندان را می آزارد.
مشکل دیگر این منطقه، پروژه نیمه کاره خیابان ۷۶ متری شهید بروجردی است. این پروژه که گفته می شود از طرحهای اولویت دار شهرداری تهران بوده و قرار بود توسط سازمان فنی و مهندسی شهرداری تهران اجرا شود، به دلیل کمبود بودجه، پیمانکار طرح، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، آن را نیمه کاره رها کرده و به گفته شورایاران این منطقه، هم اکنون پروژه نیمه تمام مزبور زندگی ۸۰ هزار نفر از ساکنان ناحیه ۴ در این منطقه را مختل کرده است. قرار بود این پروژه در سال ۹۴ به بهره برداری برسد که فعلا از زمان اتمام آن، اطلاعی در دست نیست.
تغییر کاربری اماکن و فضاهای فرهنگی به اداری، درمانی و بازپروری معتادان در منطقه ۱۸ به رویه بدل شده است. فرهنگسرای خانه جوان به شهرداری ناحیه ۲ تغییر کاربری داده شده و کاوشکده معلم به درمانگاه تبدیل شده است. مجتمع ورزشی شهید مختار سلمانی به ساختمان اداری معاونت اجتماعی و مرکز بازپروری معتادان تبدیل شده است.
علاوه بر این مشکلات، اراضی آزاد شده در حریم راه تهران-تبریز پس از زیرگذر شدن راه آهن، همچنان بلاتکلیف مانده و تنها به شهرداری واگذار نشده، بلکه دسترسی های محلی نیز باز نشده است.
شورایاران این منطقه می گویند روکش آسفالت خیابانها، معابر، تعویض جداول کوچه ها و خیابانها از سال ۹۳ به کلی تعطیل و حتی اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.
انتظار شهروندان منطقه ۱۸ این است که شهرداری تهران با جدیت نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.


۴۵۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =