قبل از اتمام نظرسنجی 90 برای انتخاب تیم منتخب ایران بعد از انقلاب، همه پیش بینی می کنند 9 مهره این تیم پرسپولیسی باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در حال حاضر احمدرضا عابدزاده، جواد زرينچه(دفاع راست)، مجتبي محرمي(دفاع چپ)، محمد پنجعلي و سيد جلال حسيني(دفاع راست) و کريم باقري(هافبک دفاعي) انتخاب شده اند و مردم به زودي هافبک چپ، هافبک راست، هافبک نفوذي، پشت فوروارد و فوروارد را انتخاب مي کنند. 
معمولا در نظرسنجي ها تيم منتخب با سيستم 2-4-4 انتخاب مي شود. تیم ایده آل این سال های تیم ملی ایران ، ترکیب 1-3-2-4 بوده که تقریبا از دوره افشین قطبی به کار گرفته شده است. اما ابهام در اعلام نتیجه هافبک های دفاعی این نظرسنجی ، باعث شده تا این گمانه زنی که گروه آنالیز 90 به ترکیبی متفاوت برای تیم رویایی شان فکر کند ، سر زبان ها باشد. درحالی که در پایان نظرسنجی دوشنبه شب ، بعد از کریم باقری و با اختلافی باورنکردنی ، آندو تیموریان و نکونام از پی او بودند ، مشخص نشد که عادل و گروهش برای پست هافبک دفاعی به دو بازیکن فکر می کند و ترکیب 2 دفاعه رایج این روزهای فوتبال مان را در نظر دارد یا با 4 هافبک لوزی و که یک بازیکن با جدیدترین گمانه زنی ها این است که گروه برنامه ساز 90 ترجیحش برای هیجان انگیزتر شدن نظرسنجی اش ، استفاده از بازیکنان هجومی تر است. 
اینکه شاید ترکیب تیم منتخب بر اساس سیستم 1-1-4-4 باشد که یکبار بر اساس آن ، لیپی لوکا تونی را مهاجم نوک می گذاشت و هر بار یک مهاجم کاذب از بین توتی و دل پیرو پشتش بازی می کرد را برای تیم ایده آلش انتخاب کرده است و اینگونه رقابتی حساس بین هواداران استقلال و پرسپولیس ایجاد می شود. جایی که یکبار علی پروين در پست هافبک نفوذي با منصوريان، نويدکيا و جباري رقابت مي کند و علي کريمي هم در پشت فوروارد با فرهاد مجيدي و خداداد عزيزي. علي دايي هم با چنگيز، حسن روشن، فرشاد پيوس و ناصرمحمدخاني رقابت مي کند که به احتمال فراوان اول مي‌شود. 
در چپ هم احتمالا رقابت اصلي بين دژاگه و نيکبخت خواهد بود و در راست هم مجيد نامجو مطلق و مهدوي کيا که ستاره پرسپوليسي ها شانس بيشتري براي راي آوردن دارد. بدين ترتيب به احنمال فراوان 9 پرسپوليسي(عابدزاده، کريمي، پنجعلي، سيد جلال حسيني، مجتبي محرمي، مهدوي‌کيا، علي دايي، علي پروين و کريم باقري) در تيم منتخب ايران بعد از انقلاب خواهند بود. که البته بر اساس تعداد بازی های ملی ، شانس انتخاب شان بالاتر می رفت. استقلالی ها بعد از جواد زرینچه ،شاید امیدشان به علی منصوریان بود که در رقابت با علی کریمی و علی پروین و چند پرسپولیسی دیگر در هافبک وسط بتواند از اجتماع آرای استقلالی استفاده کند و رای بیاورد. اگرچه شاید خود منصوریان هم به خوبی می داند در رقابت با یکی مثل علی پروین ، رای آوردن به عنوان گزینه پیروز ، کاری بس دشوار است.

فرهاد مجیدی هم حتی اگر تعداد بازی های حد نصاب ملی را برای رقابت در پست فوروارد بدست می آورد هم در رقابت با علی دایی ، ناصر محمدخانی و خیلی دیگر از ستاره های محبوب ملی ، برای آوردن رای لازم ، کاری بس دشوار داشت. همان طور که قبلا هم استقلالی هایی مثل ناصر حجازی بزرگ و مهدی رحمتی هم در رقابت با عابدزاده ، موفق نشده بودند. 

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483170

برچسب‌ها