ایسنا نوشت: وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه ارتش این کشور با حمایت نیروی هوایی روسیه به پیشروی‌هایی در تمامی جبهه‌ها دست می‌یابد، گفت: تروریسم گریبانگیر حامیان آن خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در مسکو ضمن تاکید بر اینکه ارتش سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه به پیشروی‌هایی در تمامی جبهه‌ها دست می‌یابد، گفت: من از رهبران روسیه و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور به خاطر تلاش‌های صادقانه آنها در حمایت از سوریه برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کنم. موفقیت‌های عملیات هوایی روسیه در سوریه طی دوره زمانی کوتاهی بسیار بیشتر از دستاوردهای ائتلاف ضد داعش بوده است.

معلم ضمن تسلیت به مردم روسیه به خاطر کشته شدن خلبان روسی و یکی از سربازان روس بر اظهارات پوتین تاکید کرد که گفته بود آنچه که ترکیه انجام داد خنجر زدن از پشت بود.

وی گفت: ما از پنج سال پیش در معرض چنین ضربه‌ها و خنجرهایی قرار گرفته‌ایم.

معلم ضمن تاکید بر اینکه تروریسم گریبانگیر حامیان آن خواهد شد در پاسخ به کسانی که خواهان برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هستند، گفت: این خواسته مثل رویای شیطان برای وارد شدن به بهشت است.

وی از اظهارات لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه درباره امکان مشارکت ارتش سوریه در مبارزه با داعش استقبال و تاکید کرد که کشورش آماده هماهنگی با نیروهایی است که برای مبارزه با تروریسم با ارتش سوریه همکاری کنند.

معلم گفت: اگر فابیوس در تعامل با ارتش سوریه و همکاری با نیروهای ما که با داعش می‌جنگند، جدی است پس ما از این مساله استقبال می‌کنیم اما این اقدام تغییر ریشه‌ای در برخورد با بحران سوریه را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: ما از آغاز بحران در سوریه گفتیم که اروپا برخورد اشتباهی با این بحران دارد و تروریسم در نهایت گریبانگیر حامیان آن خواهد شد اما متاسفانه انگلیس و فرانسه دو دولتی بودند که تلاش اروپا را علیه دولت مشروع سوریه رهبری کردند.

در حال حاضر اقدامی که با تاخیر صورت بگیرد بهتر از این است که انجام نشود.

لاوروف نیز در این دیدار تاکید کرد: ما پایبندی دولت سوریه به مساله مبارزه با تروریسم را در سطح عالی ارزیابی می‌کنیم و همچنان به حمایت خود از دولت سوریه برای از بین بردن تروریست‌ها ادامه می‌دهیم ما از آغاز روند سیاسی فراگیر و مسالمت آمیز در سوریه حمایت می‌کنیم تا مردم این کشور بتوانند آینده کشور خود را مشخص کنند.

لاوروف تاکید کرد: رهبران ترکیه از خط قرمز تجاوز کرده و احتمالا این مساله ترکیه را در اوضاع بسیار دشواری درباره منافع ملی‌اش قرار خواهد داد.

لاوروف ضمن تاکید بر اینکه مسکو در قصد و نیت ترکیه برای مبارزه با تروریسم تردید دارد، گفت: از بین بردن تروریسم در خاورمیانه کنار گذاشتن سیاست یک بام و دو هوا را می‌طلبد و هرگونه اصلاحاتی در سوریه باید با رهبری خود سوری‌ها باشد.

وی بر اهمیت توافق بر سر لیست گروه‌های تروریستی در سوریه و پس از آن مشخص کردن مخالفان این کشور تاکید کرد و گفت: روسیه تصمیم گرفته تا برنامه دادن ویزای آزاد به ترک‌ها را از اوایل سال آینده میلادی به حالت تعلیق درآورد. ما همچنان سوالات زیادی درباره فعالیت‌های آنکارا و پایبندی واقعی‌اش در ریشه کن کردن تروریسم داریم.

وی بر آمادگی کشور خود برای هرگونه ساختار ائتلاف گسترده علیه داعش در آینده تاکید کرد و از کشورهای همجوار سوریه خواست تا سیاست یک بام و دو هوا را برای شکست داعش کنار بگذارند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    15 74
    بسه اینهمه جنگ رسانه ای علیه کشور ترکیه یکی هست عمل میکنه یکی هم هست مثل شما فقد مصاحبه میکنه
  • بابک IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    3 0
    ما هم به نیت روسیه وپ وتین شک و تردید داریم.اقای بینام شما هم از این حرف خوشت نمیاد برو روسیه و بغل پوتین