عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: سرلیست اصولگرایان در تهران می تواند چهره ای مقبول، موجه و منطقی مانند علی لاریجانی باشد. البته به شرطی که ایشان این دوره از تهران کاندید شود.

حجت الاسلام حسين سبحاني​‌نيا، نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سياست خارجي مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین، ادامه داد: آقاي لاریجانی به عنوان یکی از گزینه های منطقی در میان اصولگرایان از مقبولیت و محبوبیت بالایی در میان همه گروه ها برخوردار است. البته ممکن است ایشان از قم کاندید شود که در این صورت بحث سرلیستی ایشان در تهران منتفی می شود.
سبحانی نیا درباره ترکیب مجلس آینده گفت: پیش بینی ترکیب مجلس آینده هنوز زود است. اما نیروهای ارزشی و اصولگرا همواره از اقبال بیشتری برخوردار بوده اند.
وی افزود: اینکه تا برگزاری انتخابات، برجام بتواند دستاورد جدیدی برای مردم داشته باشد یا فقط همین آرامش فضای سیاسی را داشته باشد، بر انتخابات تاثیر خواهد گذاشت.

سبحانی نیا با اشاره به اتفاقات هفته گذشته و تلاش برای برهم زدن برنامه اصلاح طلبان در قرچک ورامين، اظهار داشت: باید مسئله پرهیز از افراط و تفریط و توجه به قانون را ترویج دهیم تا در تمامي فعالیت ها، قانون ملاک باشد. توسل به اقدامات تندروانه در هر شکلی و از ناحیه هرکسی که باشد، مثبت نیست و دستگاه های مسئول باید جلوی این اقدامات را به صورت جدی بگیرند.
سبحانی نیا با بیان اینکه 36 سال از عمر انقلاب گذشته است و ما زمان مناسبی را پشت سر گذاشته ایم برای اینکه ضابطه مند شویم، اظهار داشت: مردم، احزاب، گروه ها و جمعیت ها باید قانونمند باشند؛ چون عمل به قانون مصوب مجلس و مورد تایید شورای نگهبان یک وظیفه اسلامی و دینی است و باید همه رعایت کنند. توسل به زور و افراط و شانتاژ سیاسی از طرف هر کسی که باشد مورد تایید نیست. این ها باید از فضای عمومی جامعه رخت بربندد. به خصوص با انتخاباتی که پیش رو داریم، باید فضای جامعه آرام و منطقی باشد.

وی ادامه داد: البته گروه ها و جمعیت ها هم نباید دست به کارهایی بزنند که تحریک آمیز باشد. آنها هم در برگزاری جلسات باید ملاحظاتی داشته باشند تا زمینه تحریک افراد را فراهم نکنند.
سبحانی نیا در پاسخ به این سوال که دلیل تداوم حیات عناصر و گرو ه های تندرو و خودسر در همه دولت ها با گرایش های مختلف چیست و چطور این عناصر به فراخور مناسبت های گوناگون ظهور و بروز پیدا می کنند؟، اظهار داشت: اگر ما دست کم در یکی دو جا برخورد قانونی و منطقی انجام می دادیم و درست عمل می کردیم، شاید جلوی این مسائل هم گرفته می شد. لذا عمل به قانون و توجه جریان ها به این مسئله باعث پرهیز از این تندروی ها می شود. اگر محافظه کاری و ملاحظه کاری در برخورد با این تندروی ها صورت نگیرد و برخوردها بر اساس وابستگی به این گروه و آن گروه نباشد و هر کس که خطاکار بود با او محکم برخورد شود، بساط این قبیل رفتارهای خلاف قانون برچیده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ضعف در برخورد با عناصر تندرو دلیل تداوم این تندروی ها است، گفت: اگر به درستی و با جديت برخورد صورت گرفته بود، جلوی این کارها گرفته می شد. اینکه می بینیم هنوز هم از این پدیده، نادرست استفاده می شود، نشانگر آن است که به قانون عمل نشده است. وقتی از خطاهای مکرر بگذریم و برخوردی نکنیم، این موضوع تداوم مي یابد.
وی با تاکید بر لزوم کنترل تندروها اظهار داشت: در این رابطه عمل به قانون مهم است و باید به آن توجه کرد. اما در کنار این مسئله، حضور و مشارکت مردم هم می تواند تدبیری برای حاشیه نشین کردن گروه هاي خودسر باشد. مردم با حضورشان این پیام را به تندرو ها خواهند داد که جلوی اراده و خواست مردم را نمی توان با شانتاژ و جنجال و زد و خورد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما درباره حرکات آینده تندروها در روزهای پیش رو و نزدیک به انتخابات چیست، اظهار داشت: از آنجا که هر چه به انتخابات نزدیک می شویم مجالس بیشتری برگزار خواهد شد، امکان تکرار رویدادهایی از نوع حادثه قرچک بعید به نظر نمی رسد. لذا باید جلسات با مجوزهاي قانونی و با ملاحظات همه جانبه ای در هر نقطه ای برگزار شود تا فضا تا انتخابات آرام باقی بماند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =