ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه به روسیه هشدار داد که "با آتش بازی نکند".

اردوغان همچنین در مورد گزارش‌هایی درباره بازداشت چند تاجر ترک‌تبار در مسکو و همینطور تهدید مسکو برای به تعلیق درآوردن سفر بدون ویزا با ترکیه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه اف 16 های ترکیه جنگنده روسیه را در مرز ترکیه - سوریه سرنگون کردند، روابط میان این دو دشمن سابق جنگ سرد به پایین‌ترین حد خود رسید. روسیه به اقدام تلافی‌جویانه اقتصادی تهدید کرد و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز آن را پاسخی احساسی و نامناسب توصیف کرد.

در همین حال اردوغان در جمع حامیانش در بایبورت در شمال شرق ترکیه گفت که چندین بازرگان ترک که برای شرکت در نمایشگاهی تجاری به روسیه سفر کرده بودند، به دلیل تخلفات مربوط به روادید بازداشت شدند. رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: این بازی با آتش است که روسیه بخواهد با شهروندان ما که به آنجا سفر می‌کنند، مورد سوءرفتار قرار دهد. ما حقیقتا اهمیت زیادی برای روابطمان با روسیه قائل هستیم و نمی‌خواهیم این روابط تحت هیچ شرایطی آسیب ببیند.

وی در ادامه گفت که ممکن است در نشست آب و هوای پاریس که به‌زودی برگزار می‌شود، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کند. به گفته یک مشاور پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تاکنون از تماس با اردوغان خودداری کرده چرا که آنکار نمی‌خواهد برای سرنگون کردن جنگنده روسیه عذرخواهی کند. در مقابل اردوغان می‌گوید که آنکارا مستحق عذرخواهی است چرا که روس‌ها حریم هوایی کشورش را نقض کرده بودند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    23 9
    فرصتی هست که ایران بتونه محصولات و خدمات که مورد نیاز روسیه هست و ایران در اون مزیت صادراتی داره رو به این کشور به جای ترکیه صادر کند ووقتش هست مسئولین از شعار وسیاست زدگی دست بردارند و در کنار وارد کردن تکنولوژی جدید از غرب و بهبود روابط با آن، کشورمون به سکوی صادراتی به غرب و شرق عالم تبد یل بشه و قطب علمی منطقه بشه و بجای اینکه روی هر محصول نام چین رو ببینیم اسم کشورمون باشه.
    • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
      25 6
      چه رویاهای قشنگی داری