اولین باشگاه ورزش های هوایی کشور در قزوین راه اندازی می شود

مسوول کمیته ورزش های هوایی هیات انجمن های ورزشی قزوین گفت: نخستین باشگاه ورزش های هوایی کشور در قزوین راه اندازی خواهد شد.

ایرنا نوشت : سید صفاء الدین هاشمیان روز در افزود:کارهای لازم برای ثبت این باشگاه انجام شده و بزودی و تا پیش از پایان سال مجوز فعالیت آن از سوی کمیته ورزش های هوایی فدراسیون انجمن های ورزشی صادر می شود.
وی یادآور شد: تاکنون هیچ باشگاه ورزش هوایی در کشور به ثبت نرسیده و فعالیت های مربوط به این ورزش ها به شکل غیررسمی و غیرباشگاهی دنبال شده است.
هاشمیان گفت: با راه اندازی باشگاه ورزش های هوایی در قزوین و سایر شهرها علاقه مندان به رشته پاراگلایدر می توانند از خدمات آموزشی این باشگاه استفاده کنند.
این مسوول ورزشی با اشاره به اینکه قزوین دارای 5 سایت پروازی است، افزود: آسمان آبی باراجین، امامزاده حسین(ع) الموت غربی، کوهین، آبیک و هریف 5 سایت پروازی در استان قزوین هستند که علاقه مندان به رشته پاراگلایدر در آنها به تمرین می پردازند.
وی از فعالیت 70 خلبان در سایت های پروازی یاد شده خبر داد و گفت: قزوین به یکی از قطب های ورزش هوایی کشور تبدیل شده است.
هاشمیان با بیان اینکه چتر بال و سایر امکانات لازم در اختیار افرادی که در دوره های آموزشی پاراگلایدر شرکت می کنند، قرار داده می شود، افزود: پس از آموزش های مقدماتی، افراد باید خود اقدام به خرید و تهیه چتربال کنند که قیمت آن از 7 تا 15 میلیون تومان متغییر است.
مسوول کمیته ورزش های هوایی هیات انجمن های ورزشی استان قزوین در خصوص امنیت پرواز در رشته پاراگلایدر نیز گفت: این ورزش در صورت رعایت نکات ایمنی رشته ای ایمن و بی خطر است.
وی با بیان اینکه ورزشکاران این رشته دوره های هواشناسی و آیرودینامیک را باید پشت سرگذاشته و از کمیته ورزش های هوایی فدراسیون انجمن های ورزشی باید مجوز خلبانی دریافت کنند، اظهار کرد: در سایت های پروازی استان قزوین تاکنون به جز یک مورد که بدلیل پرواز در شرایط نامساعد جوی و بدور از شرایط ایمنی رخ داده بود، حادثه خاصی را شاهد نبوده ایم.
هاشمیان از قصد کمیته ورزش های هوایی هیات انجمن های ورزشی قزوین برای راه اندازی پروازهای تفریحی در منطقه الموت با هدف جذب گردشگر خبر داد و در پایان گفت: در این پروازها مسافر علاقه مند به پرواز همراه با مربی سوار پاراگلایدرهای دونفره می شود و در آسمان از مناظر پایین لذت می برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =