نمایشگاه جهانی ربات در پایتخت چین این روزها مرکز توجه کارشناسان و دوستداران این صنعت است. بیش از ۱۲۰ شرکت صنعت ربات در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

هر چند ۱۲ سازمان بین المللی و بیش از ۱۲۰ شرکت مختلف صنعت ربات در نمایشگاه پکن شرکت کرده‌اند اما برخی ربات‌ها مورد توجه ویژه‌ای از سوی بازدیدکنندگان قرار گرفته‌اند. 
«جمینوید اف»، یک روبات زن ساخت آزمایشگاه دانشگاه اوزاکا، مرکز توجه نمایشگاه بود که بیشتر تبدیل به یک ستاره تبیلغاتی شده است. این ربات اولین ربات جهان به حساب می‌آید که در یک فیلم سینمایی ژاپن بازی کرده است.  سازندگان آن می گویند علیرغم ظاهر و کارایی خوب، کار پیشرفت جمینوید اف هم‌چنان ادامه دارد.
یکی از استادان دانشگاه اوزاکا می گوید: «هدف نهایی ما از نشان دادن هوش بکار رفته در این روبات، ساختن سامانه هوش مصنوعی است. کار سختی است مخصوصا در این محل شلوغ سامانه تشخیص صدا کارایی ندارد».
وقتی صحبت از ربات می‌شود همه یاد یک موجود آهنی یا به قول خودمان آدم آهنی می‌افتند. این ربات اما ظاهری بسیار شبیه انسان دارد و طراحانش از مواد پلیمری شبیه پوست انسان برای پوشش آن استفاده کرده‌اند. همین ظاهر باعث شده بود تا خیلی‌ها به تماشای این ربات بیایند.  





جمینوید اف قادر به حرکت چشمان خود برای تماس چشم در چشم با مخاطب و تشخیص زبان بدن کسی است که روبرویش قرار گرفته است. این ربات اما با این همه جنجال قادر به راه رفتن نیست و فعلا باید نشسته به این طرف و آن طرف برده شود. 


 
روبات انسان نمای ژیائولو ساخت یک کارخانه چینی دارای توانایی ویژه برای ارتباط با انسان است و به همین خاطر مورد توجه قرار گرفت. مدیر تولید آن در کارخانه «تامی اینتلیجنت» در باره ویژگی های طراحی آن برای شباهت با انسان می گوید: «روبات، حالت های چهره زیادی دارد. با صفحه ای که در چشم هایش قرارداده شده مردم احساس می کنند با او ارتباط می گیرند. اگر روبروی آن بایستیم می تواند حرکات و ژست های مختلف انسانی را تقلید کند، می فهمد زن یا مرد هستیم، می تواند سن، غمگینی یا شادی و حتی درجه شادی ما را بفهمد.»

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانی IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    فردا میارن تو متروی تهران سه تا هزار میفروشن.
  • نوید A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    دیگه خیلی مسخره میشه سینما محل اوج گیری انواع هنرهاست که انسان باید توش باشه نه ربات ها