عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس می گوید: دفاعیات متهم نفتی در دادگاه شامل حرف های متضاد ، دروغ ، تهمت و افتراست.

امیر عباس سلطانی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به صحبت های اخیر معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت که بابک زنجانی در دادگاه دولت را تخریب می کند و به مسئولان اتهام می زند، گفت: آقای جهانگیری درست می گوید و تقریبا همین طوری است و الان بابک زنجانی هر کاری که می خواهد انجام می دهد و هر حرف و تهمتی که بخواهد به مسئولان کشور می زند و به نوعی همه را دست انداخته است.

وی با بیان اینکه  بنده خودم در یکی از جلسات دادگاه متهم نفتی حضور داشتم خاطرنشان کرد: او دردادگاه همین مسائل را مطرح می کند و دفاع خاصی از خود انجام نمی دهد بلکه دفاعیاتش شامل حرف های متضاد ، دروغ ، تهمت و افترا و دیگران و متهم کردن این و آن است.

سلطانی در پاسخ به این سئوال که چگونه یک متهم در زندان و دادگاه می تواند برای بانک خط و نشان بکشد که اموالش را توقیف خواهد کرد، گفت: برای ما هم جای سئوال است که فرد متهم و بدهکاری همچون زنجانی چگونه می تواند این قدر از موضع طلبکارانه و گردن کلفتی صحبت کند و هم دادگاه را به تمسخر بگیرد و هم مسئولین کشور را به محاکمه بکشاند.

این عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی یادآورشد: نکته بعدی این است که دادگاه زمانی که در اختیار وی می گذارد نامحدود است در حالی که قاعدتا یک متهم باید در چارچوب کیفرخواست حرف بزند اما زنجانی یک تیتر از کیفرخواست می گوید بقیه وقت دادگاه را به پرداختن به حاشیه هایی می گذراند که مربوط به کیفرخواست نیست.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کرسنت چه ارتباطی به بابک زنجانی دارد که او درباره اش حرف بزند؟

سلطانی افزود:ضمن اینکه در دادگاه زنجانی بانک مسکن هم وکیل دارد و هم نماینده در حالیکه شرکت نفت فقط وکیل دارد و نماینده آن در دادگاه حضور پیدا نکرده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس در پاسخ به این سئوال که جلسات دادگاه بابک زنجانی چه وقت به اتمام می رسد؟ تصریح کرد: آن را باید از قاضی پرونده پرسید اما به نظر می رسد که خود متهم بدش نمی آید که جلسات دادگاه یکسال طول بکشد.

17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    3 0
    وقتی دو سال برای تشکیل پرونده تو زندان بوده، چرا باید دادگاهش یک سال طول نکشه؟ دست بردارید از این تمامیت خواهی هاتون که کشور رو ویران کردید
  • بی نام DE ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    بذار اونقدر دروغ بگه تا جونش درآد. تا وقتی پول مردم رو پس نداده باید تو زندان بمونه. این مشکل اونه و مشکل ما نیست. ما هم مملکت رو دوباره بدون نیاز به میلیارد یوروهایی که چپاول کرده خواهیم ساخت. فشار زیادی رویمان است اما اگر توانستیم دوران جنگ را به سلامت طی کنیم دوران پس از پولشویی و غارت را هم طی خواهیم کرد ولی اینها باید بمانند در زندان.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    بیایم یک درصد فک کنیم زنجانی درست بگه ....
  • بی نام A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    1 0
    حکایت این بابا حکایت بالا تر از سیاهی رنگی نیسته خودش میدونه حکمش گردن زدنه و از طرفه ای دولت تا پولش رو نگیره چنین کاری نمیکنه به همین خاطردادگاه رود ست انداخته.تبر رو بغل گردنش حس کنه مثل بلبل حرف میزنه.
  • ناشناس IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    خوبه بالاخره اعتراف کردید خخ
  • جاوید IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 1
    آقای سلطانی لطفا قبل از اعلام حکم دادگاه حکم صادر نکنیدیک قاضی خوب داره دادگاه رو اداره میکنه این حرف شما نوعی توهین به دادگاه هم هست .در اینکه ثروت زنجانی نامشروع هست شکی نیست ولی بهتره دادگاه اعلام کنه نه شخص .راستی چرا از مطرح شدن کرسنت ناراحت شدید ؟کرسنت از پرونده زنجانی خیلی کثیفتر بود .
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    همه براي يك نفر ، يك نفر براي همه
  • بی نام US ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    5 0
    به هر حال شاید در دولت قبل حامیانی داشته که تونسته اینکارو رو بکنه. وگرنه نفت رو هیمنطوری نمیدن دست یکی که بره و بفروشه، اخرشم پولشو بزنه به جیب. اخرش هم توی اون دولت کسی باهاش کاری نداشت و دولت بعد دستگیرش کرده. ضمن اینکه نفت فقط یک فقره از کارایی که کرده. پس اینکه بگه فلان وزیر توی دولت قبل از من درخواست پول کرده خیلی هم تعجب برانگیز نیست. به هر حال دولت قبل کاراش بر هیچکسی پوشیده نیست.
  • امیر IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    1 0
    فکر کنم شما بد نیاد زودتر کلشو زیر اب کنی دانه درشتا تا اسمشون نبرده
  • محمدd A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 2
    من مطمئنم بیشتر مردم با این حرفم موافقند که هر چه سریعتر بابک زنجانی رو اعدام کنند و اموال همه خانوادش رو مصادره کنند و خانوادش ممنوع الخروج بشن و حسابهاشون بررسی بشه و اعمال جدی صورت بگیره الان نزدیک انتخابات باید این پرونده خاتمه پیدا کنه عواقبی که تهمتای بابک زنجانی بر علیه دولت محترم داره خودش بر مشکلات دولت افزوده میکنه ....چرا اینقدر قوه قضائیه دادگاه رو کش داده به این آقا بها میده صحبت کنه ....حقش بدترین شکنجه هاست ...و کسایی که باهاش همکاری کردند تا درس عبرتی باشه برای همه یاعلی
  • محسن A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    هیچ عجله نکنید سراین بمده خداهم زیرآب میکنن بگیدخیال زنگنه راحت باشه