شکست تاریخ سازان هندبال ایران برابر تیم منتخب دنیای قطر/شانس صعود به المپیک همچنان 50 درصد!

تیم شایسته هندبال ایران نتوانست از سد تیم منتخب دنیای قطر بگذرد و اگرچه شانس صعود مستقیم به المپیک را از دست داد اما از همیشه تاریخ به المپیک نزدیک تر است.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛تیم ملی هندبال ایران در نبردی سخت با نتیجه 28 بر 19 برابر تیم ملی هندبال قطر شکست خورد و برای اولین بار در تاریخ توانست تیم دوم آسیا باشد. جایگاهی  که تا قبل از این هیچ گاه برای هندبال ایران بدست نیامده بود. تیم ملی که با اسماگیلویچ و با مدیریت صحیح مهدوی در راس فدراسیون به لطف لژیونرهایش ، متحول شده است ، توانست در امتیاز های ابتدایی پا به پای حریف پیش برود و تا امتیاز 8 حتی برابر بود.

 ایران و ستاره هایش اما در مصاف با منتخب بهترین های دنیا که سال قبل توانسته بودند افتخار جهانی بیاورند ، نتوانست تاب بیاورد و به مرور عقب افتاد. با این نتیجه ، حالا تیم ملی ایران یکی از 12 تیم برتر دنیاست که باید به مسابقات انتخابی المپیک به دانمارک اعزام شود.

مسابقاتی که از هر گروه انتخابی اش دو تیم می توانند سهمیه المپیک بگیرند و تقریبا 50 درصد شانس صعود به المپیک برای ایران می گذارد. یک سال قبل وقتی مهدوی می خواست فدراسیون هندبال را در اختیار بگیرد از شانس ایران برای صعود به المپیک سخن گفت. ادعایی که البته باورش برای بسیاری از اهالی هندبال ایران دشوار بود. حالا اما این موفقیت را می توان مهمترین دستاورد ورزش قهرمانی ایران در دوران مدیریت محمود گودرزی دانست. هندبال یکی از فدراسیون هایی است که با روی کار آمدن محمود گودرزی ، مدیریتش تغییر کرده و بسیاری از حاشیه هایش از بین رفته است.

فدراسیون جهانی هندبال به عکس فدراسیون هایی مثل فوتبال ، همچنان هیچ قانونی برای محدودیت خرید قهرمان های خارجی و تغییر تابعیت آنها اعمال نکرده تا قطری ها در این رشته تیمی به یکی از قدرت های دنیا تبدیل شوند ، درحالی که تقریبا تنها تیم دنیا هستند که بازیکنی از کشورشان را در زمین ندارند.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 483028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =