ترافیک سنگین در شهر مهران باعث شده تا خودروها جاده های فرعی و کوهستانی را برای رسیدن به مرز انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ساعت 6 صبح امروز، عبور و مرور از مهران به سمت مرز با اختلال شدید همراه است. شهر مهران پر از خودرو است و می توان آن را بزرگترین پارکینگ ایران نامید!

شاهدان عینی از تردد اتوموبیل ها از جاده های فرعی و حتی انتخاب راه های کوهستانی به خاطر این ترافیک سنگین خبر می دهند.
وانت بارها که تعداد زیادی از زوار را در خود جای داده اند با سرعت بالا از جاده های فرعی تردد می کنند که هر لحظه امکان چپ کردن آن ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا؛ جانشین فرمانده یگان ویژه‌ ناجا از خروج بیش از 930 هزار زائر حسینی از سه مرز زمینی کشور تا صبح امروز (جمعه) خبر داد.

سردار حبیب الله جان‌نثاری درباره اقدامات انجام شده در قرارگاه اربعین ناجا که ریاست آن بر عهده یگان ویژه‌ گذاشته شده است، اظها‌ر کرد: خو‌شبختا‌نه در سال جاری نسبت به سال گذشته اقدامات زیر ساختی خوبی در مرزها انجام شده و هماهنگی میان دستگاه‌ها نیز بیشتر از گذشته است که نتیجه‌ آن تسهیل و تسریع در آمد و شد زائران است.

وی با بیان این که کمیته‌های مختلفی در این زمینه تشکیل شده است و هر یک وظایف خود را انجام می دهند گفت: در نیروی انتظامی نیز قرارگاه ظفر راه‌اندازی شده است و این قرارگاه مسئولیت هماهنگی میان پلیس های مختلف را بر عهده دارد و سه ماموریت اصلی را عهده دار شده است.

جانشین فرمانده یگان ویژه‌ ناجا در ادامه اظها‌ر کرد: نخستین ماموریت ما، تامین امنیت زائران است که خو‌شبختا‌نه تاکنون هیچ مورد امنیتی در هیچ یک از سه مرز چزابه، مهران و شلمچه رخ نداده و وضعیت امنیتی تا به این لحظه مناسب بوده است.

وی با بیان این که تلاش پلیس افزایش ضریب امنیتی و پیشگیری از هر گونه حوادث احتمالی است، خاطر‌ نشان کرد: همان طور که گفتم خو‌شبختا‌نه هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته‌ایم.

سردار جان نثاری ایجاد نظم ترافیکی و تسریع در رفت و آمد خودروهای حامل زائران را نیز هدف دیگر قرارگاه "ظفر " ناجا دانست و افزود: علی‌رغم سنگینی بار ترافیک در معابر ورودی پایانه‌های مرزی هماهنگی خوبی انجام شده است و نظم خوبی در منطقه وجود دارد.

وی هدف سوم قرارگاه اربعین را کمک به مردم و زائران بر شمرد و گفت: خو‌شبختا‌نه همکاری خوبی میان مردم و پلیس وجود دارد که به خاطر آن باید از مردم و زائران قدردانی کنیم. تمامی نیروهای ما آماده هستند تا به زائران کمک کرده و حتی بار سنگین افراد ناتوان و سالخورده را تا خروجی‌ها حمل می‌کنند ، ضمن این که از تمامی امکانات یگان ویژه‌ برای خدمت به شهروندان استفاده شده است.

خروج بیش از 930 هزار زائر حسنیی از سه مرز زمینی

جانشین فرمانده یگان ویژه‌ ناجا همچنین از خروج بیش از 930 هزار زائر از 25 آبان ماه سفر تا صبح روز جمعه از طریق مرزهای زمینی خبر داد و خاطر‌ نشان کرد: علاوه بر این تعدادی از زائران از طریق مرزهای هوایی و دریایی از کشور خارج شده‌اند.

سردار جان نثاری با اشاره به اینکه روز پنجشنبه شلوغ‌ترین روز در پایانه های مرزی بود، عنوان کرد: در روز گذشته بیش از 130 هزار زائر از مرز مهران و حدود 150 هزار نفر نیز از شلمچه و چزابه عبور کرده‌اند.

به گفته وی، تا پیش از پنجشنبه عمده بار خروج از مرزها از دو مرز شلمچه و چزابه بوده، اما امروز در استان ایلام افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که همچنان ادامه داشته باشد.

جانشین فرمانده یگان ویژه‌ ناجا ا‌دا‌مه‌ داد: زائرانی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین را دارند می بایست حداکثر تا روز دوشنبه یا سه‌شنبه از کشور خارج شوند تا امکان پیوستن به خیل عظیم حسینی را در راهپیمایی اربعین حسینی داشته باشند.

هشدارهای پلیس به زائران

سردار جان‌نثاری همچنین به زائران توصیه کرد که حتما در شهر مبدا خود نسبت به دریافت گذرنامه و ویزا اقدام کنند. همچنین اشیا، اسناد و لوازم گران قیمت خود را که حمل آن ضروری است، در محلی امن و در کنار خود نگه داری کنند. ضمن این که از گذرنامه و مدارک شناسایی خود چند کپی تهیه کنند.

300 زائر ایرانی بدون ویزا در خاک عراق دستگیر شدند

رئیس سازمان حج و زیارت از دستگیری 200 تا 300 نفر از افرادی خبر داد که بدون ویزا قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) را داشتند.

سعید اوحدی در پاسخ به این سئوال که گفته‌ می‌شود تعدادی از زائران ایرانی بدون ویزا، وارد خاک عراق شدند اظهار کرد: نخست اینکه، برخی اخبارهای انتشار یافته مبنی بر لغو داشتن ویزا در روزهای نزدیک به اربعین حسینی (ع) به هیچ وجه صحت ندارد و ثانیاً افرادی که بدون ویزا وارد خاک عراق شده بودند، دستگیر و توسط دولت عراق به ایران بازگردانده شدند که تعداد این افراد 200 الی 300 نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: توصیه جدی ما به زائران این است که برای ورود به خاک عراق، مرزهای چزابه و شلمچه را انتخاب کنند زیرا تراکم جمعیت در مرز مهران بسیار بالاست.

رئیس سازمان حج و زیارت به افرادی که قصد سفر به عتبات عالیات عراق در ایام اربعین حسینی(ع) دارند توصیه کرد در استان خودشان نسبت به اخذ ویزا اقدام کنند.

اوحدی افزود: اگر دریافت ویزا در شهرها دو روز به طول بینجامد در مرزها بیش از چهار روز طول می‌کشد زیرا دفاتر کنسولگری‌ عراق در مرزها بسیار شلوغ است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تمدید مهلت نام‌نویسی در سامانه سماح تا اطلاع ثانوی گفت: سامانه سماح تا 12 آذر باز است و متقاضیان سفر به عتبات می‌توانند در این سامانه نام‌نویسی کنند.

به گفته اوحدی از مجموع دو میلیون نفری که در سامانه سماح نام‌نویسی کردند، برای یک میلیون و 300 هزار نفر ویزا صادر شده است.

47304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 1
    التماس دعا عزیزان...
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    شما که میدونید مردم به دلیل امنین و نزدیکی مرز مهران رو انتخاب میکنند پس هر سال بهانه نیارید و زیر ساخت ها ساخت اتوبان ایلام تا مهران و ... را که حق مردم ایلام و ایران است را فراهم کنید که دیگر شاهد ترافیک نباشیم