موحدی کرمانی:باهرکشوری می​ توان مذاکره کرد جز آمریکا/امیدوارم ترکیه و روسیه عاقلانه عمل کنند

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار داشت: بسیجی‌ها باید در رابطه‌ با برنامه‌های عبادی پیشگام باشند و به دنبال خودسازی بروند تا نقاط ضعف خود را پیوسته بشناسند.

ایلنا نوشت: آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج به فرمان امام خمینی ایجاد شد و از برکات انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیج باید به دنبال و مطیع رهبری باشد، ‌تصریح کرد: بسیجی‌ها باید عالم به زمان باشند، آنها باید زمان خود را بشناسند و بدانند در هر زمانی چه وظیفه‌ای دارند و از چه طریقی باید خدا را یاری کنند که گاهی این مسئولیت اقتصادی است و گاهی رزمی است و گاهی اقدامات فرهنگی لازم است.

موحدی‌کرمانی با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز گفت: در این اجلاس مذاکرات و قراردادهای مهمی انجام گرفت که ان‌شاإلله موفقیت‌هایی در پی خواهد داشت٬ اما اعظم برکات این اجلاس دیدار سران کشورهای مهمان با رهبر انقلاب بود. در این دیدار‌ها سران کشورهای مهمان به شدت مجذوب رهبری بودند و از ایشان تعریف می‌کردند و به‌ویژه آقای پوتین بسیار مجذوب شده‌ بودند که البته باید هم اینگونه می‌شد٬ چون چنین رهبری ندیده‌اند. در دنیا رهبران کشور‌ها برای حفظ خود خون‌ریزی می‌کنند که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نمونه‌هایی از این رویکرد هستند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: در چنین جهانی رهبر ما در غم مظلومان است و در مقام حمایت از آنها با تمام توان در برابر توطئه طاغیان که می‌گویند هرچه می‌توانید بین ملت‌ها اختلاف بیاندازید و از این اختلاف استفاده کنید، دلسوزانه به دنبال سعادت و خوشبختی مردم و دولت‌هاست. بیخود نبود که آقای پوتین سراسیمه تمام تشریفات را کنار گذاشت و از فرودگاه مستقیما به خدمت ایشان رسید و مذاکره‌ای دو ساعته انجام داد. آنها می‌گویند باید خدا را شاکر باشیم که توفیق دیدار با رهبر ایران نصیبمان شد و ما هم باید از داشتن چنین رهبری شکرگزار خداوند باشیم.

وی با اشاره به سفارش‌های مکرر مقام معظم رهبری به مسئولان نظام یادآور شد: یکی از توصیه‌هایی که رهبر انقلاب بار‌ها بر آن تاکید کرده‌اند خطر نفوذ است، برخی از مقام‌های غربی می‌گویند توافق هسته‌ای برای ما فرصتی است برای ایجاد تغییرات سیاسی و فرهنگی و اقتصادی در ایران و به همین دلیل مسئولان ما باید بسیار هوشیار باشند. آنها معتقدند در پی بازشدن روابط با ما می‌توانند به هدف نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در ایران دست‌ یابند.

موحدی‌کرمانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند راه نفوذ را بسته‌ایم و به‌طور قاطع این راه را خواهیم بست و تاکید کردند در کشورهای اسلامی جبهه عظیمی ضدمعنویت و ضدحقیقت در برابر اسلام تشکیل شده که موشکافی می‌کند تا نقطه ضعف را پیدا کند و به مسئولان تذکر دادند به هیچ‌ عنوان اجازه ندهند که به بهانه نظارت در کشور نفوذ کنند یا توسعه دفاعی ما را متوقف کنند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند مسئولان متعهد بیشتر در خطر نفوذ قرار دارند. برای دشمن مسائلی همچون تغییر در جغرافیای منطقه، تغییر در سیاست‌ها، اخلال در باور‌ها و اعتقادها، سلطه اقتصادی و در یک کلمه ضربه زدن به اسلام اهمیت دارد و از آن طرف به فکر اشاعه ارزش‌های غربی، بی‌بندوباری در روابط دختر و پسر هستند و بالاخره کلید نفوذ دشمن برای رسیدن به این اهداف آمریکاست.

موحدی کرمانی ادامه داد: نمایندگان مجلس وقتی بگویند می‌نشینیم و در مورد طرح یا لایحه تصمیم می‌گیریم و به صورت قانون درآمده و شورای نگهبان هم آن را تأیید کرده آن قانون باید عملی شود. چنانچه این تصمیم و قانون به دور از توان مردم باشد غلط است اما اگر بررسی کردند و توان، مصلحت و رضای خدا و مردم را در نظر گرفتند و اگر این قانون برپایه مصلحت تصویب شده باشد هرچه دولت و مجلس تصمیم گرفته باشند صحیح بوده و باید انجام شود.

وی افزود: با هر کشوری می‌شود مذاکره کرد و ایران آمادگی گفت‌وگو با هر کشوری به جز آمریکا را دارد٬ چراکه آنها هدفشان از برقراری ارتباط با ما٬ نفوذ و بازکردن مسیر نفوذ است. آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ در عرصه‌های سیاسی و امنیتی کشور است و ان‌شاءلله این نصایح و تذکرات مورد توجه همه ما به‌ویژه مسئولان باشد تا مبادا نفوذی شکل گیرد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به آخرین تحولات در سوریه اعلام کرد: بحمدالله وضعیت سوریه رو به بهبودی است و پس از حملات هوایی روسیه در سوریه بیش از یک میلیون نفر از آواره‌های سوری به میهن اسلامیشان بازگشتند.

وی افزود: در ارتباط با آنچه بین روسیه و ترکیه رخ داد نیز امیدواریم هر دو طرف عاقلانه عمل کنند.

وی با تمجید از گفته‌های امیرسیاری که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آخرین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته بود با اشاره به نقل قولی از حضرت امام خمینی اعلام کرد: خدا را شاکریم که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که در زمان طاغوت و در دوران حکومت رژیم پهلوی حلقه به گوش آمریکا بود امروز مقابل آمریکا می‌ایستد و به او تودهنی می‌زند.

وی افزود: لازم می‌دانم از  فذمتنده ناجا که وظیفه خود را به خوبی شناخت نیز تشکر کنیم که با جرم مشهود خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کردند و به نوامیس مردم تعرض کردند و در خودرو‌ها اقدام به کشف حجاب می‌کردند٬ برخورد خوبی انجام داد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری انتخابات‌ مجلس شورای اسلامی و خبرگان یادآور شد: دو انتخابات بسیار مهم در پیش داریم و مردم ما باید از همین اکنون در شناسایی کاندیداهای مورد نظرشان فعال شوند. هر دو مجلس مهم است٬ اما انتخابات مجلس خبرگان به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: تا زمانی که این رهبر آگاه و دلسوز را داریم، غم نداریم اما تمام دلهر‌ه‌ها از آن زمان است که برای مقام معظم رهبری اتفاقی بیفتد. باید حواسمان جمع باشد، از آنجاکه این موضوع بسیار مهمی است باید احتمالات را هم در نظر بگیریم.

موحدی‌کرمانی در پایان با اشاره به شناسایی و تشیع پیکر شهید رکن‌آبادی اعلام کرد: حتما هیات حقیقت‌یاب مسئولیت خود را در بازگرداندن حقوق تمام آسیب‌دیدگان فاجعه منا در تمام کشورهای اسلامی انجام خواهند داد.

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    با هر کشوری میشه مذاکره کرد...
  • جیم جارموش A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    1 0
    کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده...عمرن