ایرنا به نقل از رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کل کشور نوشت: با توجه به رکود بازار مسکن و کاهش نقدینگی، معامله کنندگان به تازگی به فروش تهاتری واحدهای مسکونی خود رو آورده اند.

حسام عقبایی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به توسعه مسکن، باید روی پارامترهای موثر در خرید و فروش متمرکز شویم؛ افزایش تسهیلات، مدیریت زمین، سهم زمین در بازار مسکن، ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان مسکن استیجاری و غیره را از جمله راهکارها و محرکه های بازار مسکن در شرایط کنونی بیان کرد.

وی همچنین از کاهش 10 درصدی اجاره بهای مسکن تا در اوایل زمستان خبر داد و افزود: بازار اجاره مسکن تا پایان سال آرام خواهد بود؛ اوایل زمستان با توجه به اینکه معمولا با کاهش نقل و انتقال و به عبارتی کاهش تقاضا و افزایش عرضه مواجه ایم، کاهش 10 درصدی اجاره بها را خواهیم داشت.
رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: شکی نیست که در شرایط کنونی دولت باید تمرکز اصلی خود را روی مسکن بگذارد زیرا در شرایط رکود، مسکن نقش پیش قراول را ایفا می کند.

وی ادامه داد: شاید در وضعیت تعادلی، اقتصاد مسکن از دیگر بخش های تجاری متاثر باشد اما در وضعیت رکود، رسیدگی به اقتصاد مسکن سبب می شود تا بسیاری از صنایع وابسته و غیروابسته به حرکت درآید. 
عقبایی با بیان اینکه مسکن در حال حاضر موتور محرکه اقتصاد کشور محسوب می شود، افزود: اکنون چشم بسیاری از صنایع به صنعت ساختمان دوخته شده است که با توسعه صنعت ساختمان و اقتصاد مسکن، بسیاری از صنایع کشور شکوفا خواهند شد.

رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک کشور با یبان اینکه در حال حاضر به بازار خودرو بیشتر از مسکن بها داده شده است، افزود: در حالی 2750 میلیارد تومان به صنعت خودرو سازی تزریق می شود که در این صنعت تقاضایی وجود نداشت؛ ضمن آنکه این تقاضا به عنوان یک اولویت و نیاز مطرح نیست.

وی ابراز امیدواری کرد دولت رویکرد اقتصادی تازه ای برای بازار مسکن داشته باشد تا به طولانی شدن رکود در بازار مسکن پایان دهد.
عقبایی با بیان اینکه ماه هاست حرف از تسهیلات مسکن به میان می آید اما خبری از اجرایی شدن آن نیست، گفت: بازار مسکن براساس تقاضاهای واقعی صورت می گیرد. در حال حاضر تقاضاهای چندانی وجود دارد اما میزان و شکل عرضه نامناسب است. به همین دلیل نتوانستیم در این بازار میان عرضه و تقاضا به یک توازن منطقی دست یابیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در ادامه گفت: با اینکه سالانه به بیش از یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی نیاز داریم اما تاکنون نیمی از این آن هم محقق نشده است؛ یعنی هر سال با کمبود عرضه در این بخش مواجه ایم.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، با توجه به رشد جمعیت، تا 10 سال آینده با عدم توازن و به عبارتی مشکل مسکن در کشور مواجه خواهیم شد. 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    28 11
    در حال حاضر بازار مسکن در رکود نیست . بلکه رونق کاذب و دروغین دوران دلالی و سوداگری در بازار نیست . چرا میخواهید بازار مسکن را وارد بازار سوداگری کنید ؟ مسکن کالای مصرفی است نه سرمایه ای . مسئولین محترم مراقب باشند مسکن مثل 3 سال پیش دوباره یک کالای سرمایه ای نشود . قیمت مسکن حداقل 30 تا 35 درصد میبایست کاهش یابد
    • سعید IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
      2 6
      این طرز تفکر اشتباه هست مسکن نباید بازار سرمایه ای باشه درست هست ولی نباید ساکن باشه با توجه به اعلام تورم افزایش قیمت داشته باشه همه جای دنیا به همین صورت هست وقتی شخصی خانه خریده هر سال ارزش اون طبق تورم بالا نمی ره ترجیخ میده پولش بزاره بانک به این صورت طبق تورم به پولش اضافه می شه حساب کنید شخصی خانه خریده 200 میلیون هر سال داره از ارش پولش کمتر می شه ترجیه میده پول بزاره بانک هم سود بگیره و اجاره بده هم ارزش پولش حفظ بشه اینطوری هیچ کس دنبال خرید خارنه نمی ره فاتحه بخش مسکن خونده می شه اما اگر طبق تورم سالیانه افزایش داشته باشه این اتفاق نمی افته دولت هم دقیقا می خواد از همین جلوگیری کنه .
  • بی نام RO ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    نظر می نویسیم شما درج نمی کنین .حرف حق نمی نویسین چرا؟؟؟؟
  • ابی A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    تا در آمد مردم زیاد نشه فروش مسکن مشکل هست . و مردم نمی تونن اقساط این واحد ها رو پرداخت کنن.ورونق هم دور از انتظار هست ...