برگزاری الکترونیکی انتخابات، 25 فرآیند و مرحله دارد که 23 فرآیند آن در کشور اجرایی شده است

خانه ملت نوشت:رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: در شرایط کنونی برگزاری الکترونیکی انتخابات، 25 فرآیند و مرحله دارد که 23 فرآیند آن در کشور اجرایی شده است.

امیر خجسته  با اشاره به تایید سخت افزار انتخابات الکترونیکی از سوی شورای نگهبان، گفت: سخت‌افزار دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی با تلاش تیم فنی و کارشناسی شورای نگهبان مورد بررسی و در نهایت مورد تأیید قرار گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی برگزاری الکترونیکی انتخابات، 25 فرآیند و مرحله دارد که 23 فرآیند آن در کشور اجرایی شده است، البته این فرآیندها باید بسیار جامع و کامل بوده و از دخل و تصرف در مراحل آن به‌ویژه در بحث سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه باید اجتناب و جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اختصاص بیش از 60 میلیارد تومان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات از سوی دولت، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است که یک سوم از انتخابات به‌ویژه در کلانشهرها به صورت الکترونیکی برگزار شود.

خجسته گفت: تمام تلاش‌ها برای رساندن و نهایی کردن بخش نرم افزار دستگاه‌های اخذ رأی تا اسفند ماه است و قطعا باید تحقق این موضوع در انتخابات‌ سال‌های آینده با کمترین مشکل می‌توانیم کار کنیم.

وی با بیان اینکه عدم نفوذپذیری مهم‌ترین مؤلفه دستگاه‌های اخذ رأی از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، افزود: همچنین سهولت و سرعت در اخذ رأی از دیگر ویژگی‌های برجسته به کارگیری از این دستگاه‌ها است.

خجسته درباره شرایط و ویژگی‌ نرم‌افزار دستگاه الکترونیکی اخذ رأی، گفت: وزارت کشور برای خریداری و پیاده‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار این دستگاه‌ها تحقیقات بسیاری را انجام داد و حتی سفرهای بسیاری برای این اقدام صورت گرفت، از این رو سرعت، دقت و عدم نفوذپذیری جزء مولفه‌های اصلی این نرم‌افزار بوده که خوشبختانه مورد توجه قرار گرفته است./

27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =