هراس کروش از «کوسه هایی» که قرار است ایران را دوره کنند!

ایران هیچ فرصتی تا برگزاری مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ندارد.

آریا صالحی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش سرمربی تیم ملی از فدراسیون فوتبال درخواست کرده تا به طور قطع تیم ملی در خردادماه سال آینده دو دیدار دوستانه برگزار کند. در آن زمان ایران بازی های مرحله اول مقدماتی جام جهانی را به پایان رسانده است و قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی هم صورت گرفته است. رقابت ها هم از شهریور ماه برگزار می شود و یعنی اینکه، ایران فرصت چندانی در اختیار ندارد. این حرفی بود که کروش در آخرین جلسه اس، کاملا جدی به رئیس گفت: «تا چشم به هم بزنیم؛ کوسه ها دوره مان کرده اند.»
قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی روز 25 فروردین سال 94 برگزار می شود و در چشم به هم زدنی مسابقات نهایی استارت می خورد. 8 تیم اول به همراه 4 تیم دوم که بالاترین امتیازها را کسب کرده اند، در دو گروه 6 تیمی قرار می گیرند تا با هم رقابت کنند. در پایان مسابقات مرحمله نهایی مقدماتی هم دو تیم اول از هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی می روند و تیم های سوم هم با هم در پلی اف بازی می کنند.
کروش نگران است. می گوید انگار «همه خوابیده اند». این بار مقدماتی جام جهانی به مراتب سختر از دوره های قبل. ایران دچار دگرگونی زیادی شده. تیمی که حالا به میدان می رود جوان است. کروش می گوید این تیم جوان تجربه می خواهد، بازی بین المللی می خواهد، اردو می خواهد. اما تیم ملی غیر از بازی هند و عمان که آنچنان بین المللی نیستند، در تقویم خود دو جای خالی دیگر برای بازی دوستانه دارد. پس از آن بازی های مقدماتی در شهریور ماه استارت می خورد. کروش یک سوال کلیدی دارد و همچنان آن را می پرسد: «اولویت با تیم ملی است یا نه؟»
این نگرانی بزرگ کروش است و نگرانی بزرگ همه آن مربیانی که شاید با رفتن کروش کاندیدای نشستن روی نیمکت تیم ملی باشند. کروش می گوید اگر رفتن به جام جهانی آرزوی مردم ایران است، باید از همین حالا که «دیر است» به فکر بود چون اگر مسابقات شروع شود، هم آبروی او در خطر است و هم آبروی تیم ملی ایران.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =