ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چگونگی جایگزینی کارت‌های هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه را تشریح و اظهار کرد: اکنون طرح پایلوت در استان یزد در حال انجام است و قصد داریم در فاز بعدی این طرح را برای بیماران خاص سراسر کشور عملیاتی کنیم.

سیدتقی نوربخش درباره زمان اجرای طرح جایگزینی کارت هوشمند به جای دفترچه‌های بیمه اظهار کرد: هم اکنون طرح کارت هوشمند در استان یزد به صورت پایلوت در حال انجام است.

وی افزود: در قالب این طرح دفترچه‌های بیمه حذف شده و سیم‌کارت‌هایی جایگزین آن می‌شود و از پزشک گرفته تا مراکز تشخیصی و داروخانه‌ها به یک سیستم مرکزی متصل‌ هستند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بیمار با کارت ملی‌ خود به مراکز درمانی مراجعه و استحقاق درمانش توسط مرکز اطلاعات سازمان تایید می شود گفت: نسخ دارویی نیز الکترونیکی نوشته شده و بلافاصله به تمام مراکز طرف قرارداد منتقل می‌شود، بنابراین پیش از آنکه بیمه شده به داروخانه برود نسخه اش در داروخانه قابل رویت است.

نوربخش ادامه داد: اگر همه اقلام دارویی بیمار در یک داروخانه موجود نباشد، وی می‌تواند داروهای باقی مانده‌اش را از داروخانه دیگر تهیه کند. این طرح هم از لحاظ کنترل هزینه و هم سهولت دسترسی بیمار به امکانات موثر است.

وی با بیان اینکه تعمیم طرح پایلوت کارت هوشمند در آینده و پس از احصای اطلاعات و نتایج تصمیم گیری می‌شود اظهار کرد: قصد داریم در فاز بعدی این طرح را برای بیماران خاص سراسر کشور عملیاتی کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    0 1
    با این وضعی که داره پیش میره امکان داره هر لحظه
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    5 7
    این طرح فقط برای بیماران خاص خوبه نه همه ی مردم ایران.....
  • اسماعیل IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
    0 0
    با کارت ملی هوشمند می توان همه دفترچه ها را هوشمند کرد و نیاز به سیم کارت هم نیست .....