هفته نامه تماشاگران امروز در مصاحبه با حسین دهباشی دلیل انتقادهای اخیرش از دولت یازدهم را بیان کرد.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:
الان دیگر می‌توانیم بگوییم ارتباط حسین دهباشی با دولت قطع شده است؟
راستش فکر کنم معنای نامه‌ای که از طرف مسوول کارگزینی کتابخانه ملی برایم زده‌اند، همین باشد که دیگر آنجا مسوولیتی ندارم و ارتباطم با دولت به کلی قطع شده است.

 الان رسانه‌های اصولگرا رفتن شما را نماد کم‌تحملی دولت نسبت به نقد می‌دانند.
دوستان اصولگرایی که الان اینها را می‌گویند لازم است یادشان بیاید دولت اصولگرای قبلی چطور با اعضایش برخورد می‌کرد. من که در سنگال یا با اس‌ام‌اس برکنار نشدم. به هر حال دوستان یک توقعاتی داشتند که من در نوشته‌هایم رعایت نکردم و به نقطه پایان همکاری رسیدیم. حالا این یعنی یک گام بلند در تحمل‌پذیری دولت نسبت به دوره قبل. ان‌شاءلله ۳۸۰۰ سال دیگر به جایی می‌رسیم که اگر کسی را برکنار کردیم برایش مراسم تودیع هم بگیریم. (می‌خندد)
 حسرت نمی‌خورید که مثلا کلیپی برای ۱۰۰ روزگی دولت ساخته‌اید و الان آهنگ پیشواز خیلی از مدیران دولت است اما خودتان جایی آن حوالی ندارید؟
به کاری که آن زمان کردم اعتقاد دارم. همیشه اعتقاد دارم حضور آقای روحانی فرصتی استراتژیک برای کشور است. ایشان را خیلی دوست دارم و اصلا خیلی از دوستان عزیزم در دولت هستند اما این دلیل نمی‌شود که چون به دولت نزدیک هستم، تمام تصمیمات دولت را هم قبول داشته باشم.
  شما منتقد برجام بودید که بزرگ‌ترین دستاورد دولت است.
دقیقا؛ ولی انتقادهای من از برجام، به عنوان یک شهروند و کسی است که علوم سیاسی خوانده، اما تیم دولت نمی‌توانند این را قبول کنند. من می‌گویم این راهکار درستی نبود، اما دوستان خوبم در دولت به درستی می‌گویند مسیری که دولت‌های قبلی رفته بودند، چاره‌ای غیر از این را برای دولت نگذاشته بودند. برایم مهم است که این را بگویم؛ حسین دهباشی دنبال سهم نبوده و دینی به گردن دولت ندارد که اگر الان نتوانسته با قواعد نظمی کار دولتی کنار بیاید، بگوییم از دولت طلب دارد.
 یکی از تحلیل‌ها هم این است که شاید برنامه‌ای برای مجلس دارید.
مجلس؟ تا حالا کی دیدید کسی به صورت مستقل از تهران رأی بیاورد؟ من بچه تهران هستم و اگر قرار باشد به مجلس بیایم، باید از تهران بیایم. با این دو تا انتقاد نیم بند و با طرز فکری که دارم که در لیست اصولگرا‌ها قرار نمی‌گیرم.
1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482853

برچسب‌ها