واحدمرکزی خبر نوشت: رییس جمهور ترکیه، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان در آنکارا، گفت: ما درباره سرنگون کردن هواپیمای جنگی روسیه پوزش نخواهیم خواست.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مجری این شبکه ابتدا گفت: رجب طیب اردوغان در مصاحبه با خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی سی ان ان به ترکیه، تأکید کرد: من درباره سرنگون کردن هواپیمای جنگی روسیه معذرت نخواهم خواست، زیرا هواپیمای روسیه به حریم هوایی ترکیه تجاوز کرده بود و ما به آن ده بار هشدار دادیم که بازگردد.
مجری افزود: این در حالی است مسکو ادعاهای ترکیه را در این خصوص قویاً انکار می‌کند و از کمک خلبان آن هواپیما، به عنوان شاهد عینی، نقل قول می‌آورد که آن هواپیما، پیش از آن که هدف قرار گرفته و سرنگون شود، هیچ هشداری دریافت نکرده بود.
بکی اندرسون که دقایقی پیش، آن مصاحبه اختصاصی را با اردوغان انجام داده بود، طی گفتگوی زنده از آنکارا با مجری این شبکه گفت: اردوغان در مصاحبه با من، بر مواضع خود ایستادگی کرد و گفت: دو هواپیمای جنگی روسیه به سمت حریم هوایی ترکیه می‌آمدند که یکی از آنان دور زد و برگشت. ما ده بار به هواپیمای دوم هشدار دادیم، اما آن هواپیما مدت 17 ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شد و در آن زمان، براساس قوانین درگیری های نظامی، هواپیمای متجاوز باید سرنگون می‌شد.
اردوغان تأکید کرد: این ترکیه نیست که باید معذرتخواهی کند، بلکه کسانی که به حریم هوایی ترکیه تجاوز کرده‌اند، باید عذرخواهی کنند.
بکی اندرسون اضافه کرد: با وجودی که اردوغان گفته است که می‌خواهد اوضاع را آرام کند و از تنش‌ها بکاهد، وی در مصاحبه امروزش با من، بسیار ستیزه‌جو ظاهر شد و از مواضع خود اصلاً‌ کوتاه نیامد.
این در حالی است که روسیه ترکیه را متهم کرده است که هواپیمای روسیه را بر اساس تحریکی که از قبل برنامه‌ریزی شده بوده، ساقط کرده است. با وجود این، اردوغان به هیچ‌وجه این نوع ادعاهای روسیه را قبول نداشت و آن‌ها را کاملاً بی‌اساس خواند.
بکی اندرسون در ادامه افزود: هنگامی که من دقایقی پیش با رییس جمهور ترکیه مصاحبه می‌کردم، اردوغان همچنین ادعاهای روسیه را مبنی بر این که ترکیه همدست تروریست‌ها است، قویاً انکار کرد.
مجری در خاتمه افزود: بکی اندرسون در برنامه ویژهِ خودش که تقریباً تا دو ساعت دیگر (حدود ساعت نوزده و سی به وقت ایران) از شبکه تلویزیونی سی ان ان پخش خواهد شد، این مصاحبه را به طور کامل پخش خواهد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =