ایسنا نوشت: مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه میزان خدمات تجارت الکترونیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است، گفت: بیش ازیم میلیون مرسوله را طی مدت هشت ماه ارسال کردیم که 58 هزار و 699 از این خدمات، مربوط به استان گیلان بوده است.

حسین مهری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مأموریت‌های پست در جامعه امروزی شکل جدیدی به خود گرفته است، اظهار کرد: با پیشرفت اینترنت، تلفن همراه و راه های ارتباط الکترونیکی، شبکه‌های ارتباطی نوینی در پست شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه سالانه بین 3 تا 6 درصد پست ‌ نامه‌ها در حال کاهش است،‌ افزود: پست‌های مدرن دنیا مأموریت‌های جدیدی مانند شبکه‌های الکترونیکی و مالی را به شبکه‌ فیزیکی پست اضافه کرده است و سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه صورت می گیرد.

مهری با بیان اینکه تاکنون 155 باجه مالی در پست کشور ایجاد شده و به تدریج نرم افزارها را با همکاری پست بانک تکمیل می کنیم، تصریح کرد: شبکه الکترونیکی پست کشور تکمیل خواهد شد، با گسترش شبکه الکترونیکی زمینه سودآوری فراهم می شود و مانع اتلاف هزینه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش ترافیک در شبکه الکترونیکی پست در سال گذشته، از راه اندازی پست لجستیک در سطح کشور خبرداد و گفت: استان گیلان در این زمینه پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، 500 فروشگاه در کشور به این  بازار شرکت پست متصل هستند، اضافه کرد: در روش غیرمستقیم خرید تجارت الکترونیک نیز پست، درگاهی را تعریف کرده که در آن با 34 شرکت قرارداد بسته شده و هم اکنون، پنج هزار و 500 فروشگاه به این شرکت ها متصل هستند.

مهری با اشاره به مزایای استفاده از خدمات الکترونیک برای سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی و شهروندان بیان کرد: کاهش هزینه برای سازمان‌ها، تاییدیه و صحت رسیدن قبض ها و کاهش هزینه های شهروندان و جلوگیری از ترددهای غیرضروری و تحمیل هزینه‌های اضافی، از جمله مهمترین مزایای استفاده از خدمات الکترونیک است.

وی با بیان اینکه میزان خدمات تجارت الکترونیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد رشد داشته است، گفت: بیش از 3 و نیم میلیون مرسوله را طی مدت هشت ماه ارسال کردیم که 58 هزار و 699 از این خدمات، مربوط به استان گیلان بوده است.

مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران من و پست را شیوه جدیدی در تجارت الکترونیک دانست و ادامه داد: بخش خصوصی به تازگی در این بخش ورود کرده که به دنبال توسعه آن هستیم، انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی را نیز برای خرید از سایت های خارج از کشور راه اندازی کرده ایم که در آن خرید به صورت ریالی پرداخت می شود.

مهری با بیان اینکه 42 هزار نیروی انسانی در پست سراسر کشور مشغول فعالیت هستند، یادآور شد: تعداد 10 هزار دفتر ICT روستایی مربوط به بخش خصوصی و حدود شش هزار دفتر پیشخوان دولت فعال هستند.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =