ایسنا نوشت: وزیر خارجه عربستان دوباره بر لزوم عدم حضور بشار اسد در آینده سیاسی سوریه تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان در نشست خبری با سباستین کورتس، همتای اتریشی خود در ریاض در خصوص مسائل مختلف جهان به ویژه بحران سوریه و مکانی که قرار است مذاکرات صلح برگزار شود و همچنین وضعیت پناهندگان در اروپا مذاکره و گفت‌وگو کرد.

وی گفت: انتخابات سوریه باید به صورت آزاد و با مشارکت مردم و بدون حضور بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور برگزار شود. در ژنو یک بر تشکیل دولت انتقالی در سوریه تاکید شده است.

وی تاکید کرد: دیدگاه عربستان راجع به بحران سوریه تغییر نکرده است و این کشور با شرکای خود در مورد چگونگی و زمان رفتن اسد صحبت می‌کند.

جبیر عنوان داشت: ما با مخالفان سوریه درباره مرحله انتقالی در این کشور در تماس بوده و خواهان مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی داخل و خارج از این کشور در انتخابات هستیم.

وی افزود: اسد دو گزینه در پیش رو دارد؛ باید به شکل مسالمت آمیز و یا از طریق عملیات نظامی از قدرت کناره‌گیری کند چرا که او هیچ نقشی در آینده سوریه ندارد.

وزیر خارجه عربستان مجددا مدعی شد: ریاض خواهان حل و فصل بحران سوریه از طریق راهکار سیاسی است. 

از سوی دیگر، وزیر خارجه اتریش نیز با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی به دلیل ورود پناهندگان با بحران بزرگی رو به رو هستند، تاکید کرد: باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت پناهندگان و متوقف شدن ورود آنها به اروپا به کار گیریم.

308308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    53 15
    مردک ، کسی باید از انتخابات صحبت کند که لااقل در همه عمرش یکبار مزه اش را چیشده باشد، نه مثل خودت که فقط پادشاهی هستید
  • farid A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    1 1
    سلام عربستان چکاره ملت سوریه است که در مورد اسد یا هر اقدام دیگر در سوریه سخن میگوید کشور صادر کننده تفکر تروریستی و تروریست. شده دایه مهربانتر از مادر .هنوز ملت ما حمایتهای زیاد این خاندان از صدام در زمان جنگ را فراموش نکرده اند