وزیر دادگستری خواستارتصویب لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی درمجلس شد

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی خواستار تصویب لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی دولت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین وزیر دادگستری در حاشیه سفر یکروزه به شهرستان گرمسار استان سمنان افزود : لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی که دولت به صورت دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارایه کرده بود با نظر نمایندگان به صورت یک فوریتی مطرح شد.
وی اظهار داشت : هدف دولت از ارایه این لایجه به مجلس این بود که هزینه کرد انتخاباتی مانند دیگر حوزه های کشور شفاف باشد.
وی خاطرنشان کرد : طبق این لایحه هر نوع پولی که در انتخابات هزینه می شود باید مشخص شود که از کجا آمده و در چه مسیری هزینه خواهد شد.
ایشان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری این لایحه را تصویب کنند.
حجت الاسلام پورمحمدی در بخش دیگری به موضوع زمین خواری در کشور اشاره و اضافه کرد : دولت در کنترل بدنه اجرایی در مقابله با زمین خواری تا حد زیادی موفق بوده است.
وی تصریح کرد : تلاش دولت و قوه قضائیه این بوده است که زمین خواری در کشور متوقف شود و در مرحله بعدی فسادهایی که تا الان در حوزه زمین خواری بوده است ، پیگیری شود.
وزیر دادگستری یادآور شد : در مورد زمین خواری باید از جهات مختلف کمک شود یا حداقل بی مسوولیتی یا تسامح در اجرای قانون که در شکل گرفتن آن نقش داشته، جلوی این بی مسوولیتی گرفته شود.
وی در ادامه به پرونده بابک زنجانی ، مفسد اقتصادی در دستگاه قضا اشاره کرد و افزود : این متهم بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران را مرتکب شده است و پرونده اش روال عادی را طی می کند.
وی تصریح کرد : دادگاه و دولت با جدیت برای ادای حق ملت در این پرونده ایستادگی می کند.
وزیر دادگستری هم اکنون در جلسه شورای اداری استان سمنان در سالن اداره هلال احمر گرمسار در حال سخنرانی است.
در سفر حجه الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری و معاون وزیر دادگستری و با حضور دکتر خباز استاندار سمنان ، همتیان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ، دکتر کاتب نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و ارادان در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مدیران ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرمسار افتتاح شد .
همچنین دکتر پور محمدی ودکتر خباز در بدو ورود به شهرستان گرمسار در گلزار شهدای شهر گرمسار حضور یافتند و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند .
سخنرانی دکتر پور محمدی وزیردادگستری در جمع نمازگزاران مسجد جامع ودیدار با قضات و کارکنان دادگستری گرمسار از جمله دیگر برنامه های سفر وزیردادگستری بود که استاندار سمنان هم حضور داشتند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =