مهدی حداد رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان همکاری و تشریک مساعی اعضای کمیسیون را در روند اجرایی و برنامه های آتی کمیسیون مفید فایده برشمرد و بیان داشت : اقلیم و شرایط آب هوا استان سمنان برای فعالیت کشاورزی مساعد و پر بهره است ، مسئله ای همانند کمبود آب کشاورزی نباید در شرایط تولید محصولات کشاورزی تاثیر گذار باشد ، بلکه باید روش مصرف و مدیریت جدید آب کشاورزی را به درستی مدیریت و سازماندهی نمائیم

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین رئیس کمیسییون کشاورزی اتاق سمنان اقلیم گرم استان را بعنوان یک پتانسیل معرفی و ادامه داد: کشاورزی نوین گلخانه ای می تواند نقطه عطف و برآیند صنعت کشاورزی استان سمنان باشد .
وی تصریح نمود : تبدیل عارضه و مشکلات به فرصت های کار باید نقشه راه کمیسیون کشاورزی باشد مواردی همانند نزدیکی به بازار پایتخت برای بهره برداران کشاورزی یک فرصت است .
در ادامه آلبویه نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان فعال نمودن بازاریابی کشاورزی در استان سمنان را یک ضرورت عنوان و بیان داشت : فعالان بخش کشاورزی در حوزه های مختلف باید هر چه سریعتر شبکه بازاریابی و فروش خود را احیاء نمایند .
وی از سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ادارات متولی درخواست نمود هزینه های پژوهشی این حوزه را متقبل شوند و هر چه سریعتر رویکرد آموزش نوین را در بهره برداران کشاورزی نهادینه نمایند .
در ادامه این جلسه امید فوقانی دبیر انجمن انگور شاهرود چرخه توزیع و بازرگانی را در کشاورزی بسیار پر ابهام خواند و عنوان کرد : صادرات محصولات کشاورزی دارای فرآیند و ضرورت های می باشد ، مسائلی همانند نبود کانتینر یخچال دار ، عدم وجود شرکت های ترخیص کار آشنا به مسائل صادرات محصولات کشاورزی مسئله های می باشد که صاحبان صنایع کشاورزی برای صادرات با آن رو به رو هستند .
دبیر انجمن انگور از ارسال محموله های صادراتی انگور به افغانستان ، روسیه و پاکستان خبر داد و افزود : صادرات انگور به این کشورها صورت پذیرفته و امیدواریم بتوانیم استمرار صادرات انگور را به ثبت برسانیم .
در ادامه نشست مقرر گردید مولفه های مانند : مطالعه بازارهای صادراتی محصولات کشاورزی استان ، بازاریابی و گسترش بازرگانی کشاورزی ، آشنایی بهره برداران با تکنولوژی های نوین ، مهندسی آب و تشکیل" انجمن مردم نهاد کویرزدایی " و تثبیت شنهای روان در برنامه های آینده کمیسیون برنامه ریزی گردد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =