صبح امروز ، هیئت اقتصادی چینی با سعادت استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران اجرایی دیدار و در مورد نحوه مراودات اقتصادی به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، در این دیدار که که با حضور سعادت استاندار ، کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری ، موسی زاده مشاور و نماینده تام الاختیار استاندار و مدیر ستاد جذب سرمایه گذاری استان و مدیران اجرایی و هیئت 7 نفره اقتصادی چینی در سالن جلسات استانداری برگزار شد ، دو طرف در مورد نحوه و آغاز همکاری در زمینه های صنعتی ، معدنی ، کشاورزی ، گردشگری ، تولیدی و انرژی به بحث و گفتگو پرداختند.

در راس هیئت اقتصادی چینی که با حضور 7 تن از مشاوران ، نمایندگان و مدیران بخش های صنعتی این کشور به ارومیه سفر کرده اند جون مشاور اقتصادی استاندار استان سی چوان حضور دارد که بر تبادلات اقتصادی و همکاری در زمینه های احداث شهرک صنعتی سلماس ، ایجاد کارخانه های صنعتی و تولیدی ، تکمیل راه آهن ، احداث واحدهای ساختمانی در آذربایجان غربی بدلیل شرایط منحصر بفرد این منطقه بخصوص هم مرزی با کشورهای ترکیه و عراق تاکید کردند.

در این نشست همچنین قرار شد مشارکت طرف چینی در 3 محور ایجاد بندر خشک برای تبدیل منطقه به بازارچه صادراتی چین به کشورهای اروپایی و خاورمیانه ، ایجاد اقدامات لازم برای وارد کردن ماشین آلان سنگین و ایجاد شرایط صادرات مجدد محصولات برنامه ریزی کنند.

سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان و حمایت از سرمایه گذاری چینی ها در منطقه گفت : با توجه به وجود مشوق های مالیاتی در ایران در مناطقه آزاد و ویژه خواستار سرمایه گذاری این هیئت در این مناطقه بخصوص سلماس ، ماکو و در آینده ای نزدیک ارومیه شد.

وی افزود : وجود منابع مهمی از جمله سنگ های معدنی نیز میتواند برای ایجاد واحدهای اکتشاف ، استحصال و فرآوری میتواند زمینه ساز همکاری و سودآوری مناسب برای سرمایه گذاری باشد.

گفتنی است جون مشاور اقتصادی استاندار سی چوان چین با دعوت از سعادت و هیئت اقتصادی استان برای سفر به این منطقه از کشور چین گفت : استان آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی با کشورهای همسایه و وجود منابع مهم هیئت های اقتصادی و تجاری چین را برای سرمایه گذاری در این استان راغب کرده است که قرار است در آینده ای نزدیک هیئت های دیگری نیز برای مشارکت در بخش های اقتصادی وارد آذربایجان غربی شوند.

شایان ذکر است هیئت 7 نفره اقتصادی چینی در سفری 3 روزه به ارومیه و زمینه های گسترش همکاری و سرمایه گذاری در بخش های راه آهن ، معدن ، مسکن ، خودروسازی و کشاورزی بخصوص در مناطقه آزاد و ویژه اقتصادی به گفتگو بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =