ایرنا نوشت: وزیر دادگستری گفت : در ایران از هر 100 هزار نفر 269 نفر زندانی اند که این آمار بالاتر از میانگین جهانی و نگران کننده است.

چهارشنبه شب در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان سمنان در گرمسار، ورودی زیاد پرونده ها به سیستم قضایی را از جمله مشکلات فراروی این نهاد برشمرد و افزود : یکی از راهکارهای پیشگیری از این موضوع ، پیشگیری از وقوع جرم در کشور است.

وی اظهار داشت : از ابتدای امسال تاکنون 9 میلیون پرونده به سیستم قضایی کشور وارد برخی از این پرونده ها بارها بررسی شده و این پرونده ها وقت زیادی در سیستم قضایی تلف کرده است.

وزیر دادگستری با بیان این که 10 هزار قاضی در 500 حوزه قضایی در سراسر کشور فعالیت دارند، بکارگیری قضات جدید ، تقویت بدنه نیروی انسانی و افزایش بودجه تحول سازی در سیستم قضایی کشور را از اولویت های وزارت دادگستری برشمرد.

پورمحمدی قضاوت را امری حساس و سخت عنوان و بر لزوم راهبرد پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاکید کرد.

وزیر دادگستری همچنین در جمع مردم گرمسار یادآور شد : یکی از مشکلات مهم امروز، فساد در نظام اداری ومالی کشور است که دولت یازدهم تا حد قابل قبولی در کنترل آن موفق بوده است.

وی حفظ وحدت و آرامش را یکی از نیاز های اساسی امروز کشور دانست و گفت : تفکر و فرهنگ بسیجی توسعه و پیشرفت را به همراه خواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =