ایرنا نوشت ، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 47 مکان در سراسر استان برای برپایی بازارچه های محلی صنایع دستی شناسایی و جانمایی شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی در جمع مدیران اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اکثر این مناطق در روستاهای هدف گردشگری و مسیرهای ارتباطی بین استانی است.
به گفته وی بر اساس توزیع صورت گرفته برای ایجاد این بازارچه های محلی صنایع دستی سه مکان در شهرستان شهرکرد، سه مکان در شهرستان کیار، دو مکان در شهرستان بروجن، چهار مکان در شهرستان اردل، سه مکان در شهرستان بن، 10 مکان در شهرستان لردگان و در شهرستان های فارسان و کوهرنگ پنج مکان شناسایی شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری از دریافت عوارض زیاد و غیرکارشناسی گردشگری بدون ارائه خدمات، در برخی از نقاط گردشگر پذیر استان انتقاد کرد.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: در برخی مکان های گردشگری استان در مناسبت های مختلف بخصوص در فصل بهار و تابستان از جمله آتشگاه لردگان و آبشار شیخ علی خان کوهرنگ از مسافران و گردشگران، عوارض ورودی بالایی دریافت شده است.
به گفته وی، دریافت ورودی در این مکان ها در حالی است که کمترین خدمات حتی در حد سرویس بهداشتی به مسافران ارائه نمی شود.
سلیمانی دشتکی از مسئولان بخش گردشگری استان خواست متولی دریافت عوارض در مکان های گردشگری مشخص شود تا ارائه خدمت به مردم با کیفیت بهتری انجام شود.
مدیرکل میراث، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه گفت: مطابق تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید، این اداره کل برای ایجاد بازارچه صنایع دستی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می کند.
بهمن عسگری افزود: این تسهیلات حمایتی در قالب کمک فنی به متقاضیان سرمایه گذاری برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی پرداخت می شود.
گفتنی است ، در این جلسه مقرر شد شیوه نامه دریافت تسهیلات با محوریت تولیدات و سوغات محلی چهارمحال و بختیاری تنظیم تا تولید کنندگان محلی که مدرک فنی و حرفه ای ندارند، نیز از این تسهیلات بهره مند شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =