ایرنا نوشت:وزیر دادگستری برجام را نتیجه وحدت، انسجام و آرامش مناسب در جامعه عنوان کرد و گفت: بگو و مگوها و انتقادها در بخش های مختلف طبیعی است اما دولت بنای مدیریت کشور در فضای آرام را دارد.

مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب در مسجد جامع شهر گرمسار در استان سمنان افزود: اکنون کشور بهترین شرایط را برای استقلال اقتصاد از درآمدهای نفتی را دارد.
وی گفت: دولت تدبیر و امید سعی دارد با دوری از کشمکش ها و تشنج ها، امور اقتصادی کشور را پیش ببرد.
وزیر دادگستری تصریح کرد: اقتصاد کشور شوخی نیست و نمی شود هر روز صبح با دستور، به اصلاح شاخصی پرداخت بلکه در بخش اقتصاد باید گام به گام حرکت کرد.
پورمحمدی تاکید کرد وظیفه داریم برای دفاع از اسلام اقتصاد کشور را تقویت کنیم و برای تثبیت نظام و انقلاب صنعت را توسعه بدهیم.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با کنترل کردن فضا، تورم کشور را از 40 درصد در آغاز دولت تا 12 درصد در آبان ماه 94 کاهش داد.
پورمحمدی تاکید کرد دولت یازدهم سعی دارد جلوی گرانی ارز را بگیرد و گفت: در حوزه های مختلف تلاش دولت تدبیر و امید بر پرهیز از هر گونه کشمکش های سیاسی برای تقویت وحدت و انسجام ملی بوده است.
وی گفت: در دوره های گذشته دادن وعده هایی در سفرهای استانی که عملی شدنی نبود، باعث ناامید مردم شد.
وزیر دادگستری قول شیرین سازی و انتقال آب از دریای شمال با حجم زیاد به استان سمنان را یکی از همین وعده ها عنوان و خاطرنشان کرد: یک پیمانکار نیز در منطقه ای با خودروهای سنگین مشغول کار بود که بعدها گفت طرحی ندارم و به من گفته بودند با راه انداختن این خودروها، بگو می خواهیم فلان طرح را اجرا کنیم.
پورمحمدی افزود: باید برای طرح هایی مانند این انتقال، با همفکری و برنامه ریزی پیش رفت و در آغاز از آب موجود استفاده بهینه را انجام داد.
وی گفت: اصلی ترین دغدغه دولت در این برنامه اشتغالزایی به ویژه برای قشر دانش آموخته دانشگاهی است که طبق پیش بینی ها، در طول برنامه ششم توسعه، سالی یک میلیون دانش آموخته دانشگاهی وجود خواهد داشت.
وزیر دادگستری درباره مذاکرات هسته ای افزود: ایران اسلامی با هوشمندی و اقتدار مذاکرات را به نتیجه رساند.
وی ذات مذاکره را دادن و گرفتن امتیاز دانست و اضافه کرد: ایران اسلامی در مذاکرات به دنبال حفظ توان و دانش هسته ای خود بود که این امر محقق شد.
وی تذکرهای دایمی برخی افراد به رییس جمهوری آمریکا را درباره اینکه ایران در مذاکرات امتیاز بیشتری از قدرت های دنیا گرفته و به هدفش رسیده است، دستاورد ایران در این مذاکرات عنوان کرد.
پورمحمدی اضافه کرد: اقتدار ایران اسلامی تسخیر قلب ملت هاست و به ساخت بمب اتم نیاز ندارد.
وزیر دادگستری دولت تدبیر و امید تاکید کرد ایران اسلامی در درون کشور با زبان عطوفت با مردم صحبت می کند و با دنیا با زبان اقتدار و افزود: باید سیاست دنیا را بفهمیم و بشناسیم تا بتوانیم به هدف های خود برسیم.

17214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =