ایرنا نوشت:نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 5 آذر در وین اتریش آغاز شده است.

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیش از ظهر امروز پنجشنبه 5 آذر در وین اتریش آغاز شده است و بررسی آخرین وضعیت برنامه هسته ای ایران در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش ایرنا، قرار است امروز بیانیه مقدماتی «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موضوعات این نشست دو روزه قرائت شود.

در این نشست فصلی که 35 کشور عضو شورای حکام شرکت دارند، فعالیت های راستی آزمایی هسته ای در ایران، کره شمالی و سوریه مطرح می شود.

پیشتر، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود که در 27 آبان ماه سالجاری منتشر شد؛ درباره فعالیت های هسته ای ایران اعلام کرده بود که این فعالیت ها بدون انحراف می باشد و مقاصد صلح آمیز دارد.

رضا نجفی نمایندهٔ دائم ایران در دفتر سازمان ملل متحد در وین و نمایندهٔ ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در واکنش به آخرین گزارش مدیرکل آژانس در مورد ایران گفت: گزارش جدید مدیرکل، دومین گزارش فصلی آژانس پس از تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت است.
او ادامه داد: مدیرکل در چند جای گزارش خود به لغو تمام قطعنامه های قبلی شورای امنیت بر اساس قطعنامه 2231 این شورا اشاره کرده است.

نماینده ایران در آژانس گفت: نکات جدید گزارش، عمدتا اشاره به تحولات چند ماه اخیر دارد از جمله ملاقات مدیرکل آژانس با ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، دیدار با دکتر صالحی و همین طور وزیر امورخارجه، تکمیل اقدامات نقشه راه، بازدید آمانو و معاونش از یک ساختمان در پارچین (که قبلا هم گزارش داده بود) و برخی اقدامات و فعالیت های مقدماتی مربوط به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام).

وی افزود: این گزارش همچنین نشان می دهد که تمام فعالیت های هسته ای در تاسیسات ایران تحت نظارت آژانس ادامه دارد و هیچ انحرافی از مقاصد صلح آمیز نداشته است. متاسفانه گزارش مجددا شامل جزئیات فنی و غیرضروری هستند که بارها مورد اعتراض ما و عدم تعهد بوده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =