ایرنا نوشت: پایگاه خبری روسی اسپوتنیک اعلام کرد، گزارش های حاکی از آن است که نیروی هوایی ترکیه روز چهارشنبه با 18 جنگنده اقدام به گشت زنی در مرز این کشور با سوریه کرد.

این پایگاه خبری روسی همچنین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت: مقامات ترکیه 20 فروند تانک دیگر را برای تیپ زرهی مستقر در مرز غربی این کشور با سوریه اعزام کردند.
یک مقام نظامی ترکیه به آناتولی گفت: 20 تانک به همراه نیروهای پلیس و ژاندارمری از طریق راه آهن استان های غربی به 'قاضی انتب' در جنوب منتقل شدند و از آنجا به مرز سوریه رفتند.
'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت که روسیه از ایده 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری فرانسه در زمینه بستن مرز ترکیه و سوریه به منظور مسدود کردن شاهرگ شبه نظامیان حمایت می کند.
بر اساس این گزارش، یک فروند 'سوخوی 24' روسیه روز سه شنبه در سوریه ازسوی ترکیه مورد اصابت قرارگرفت و سقوط کرد.
'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه گفت، این هواپیما با یک موشک هوا به هوای شلیک شده از جنگنده اف 16 ترکیه بر فراز آسمان سوریه سرنگون شد و در 4 کیلومتری مرز ترکیه سقوط کرد.
آنکارا مدعی است که این هواپیمای روسی به خاطر نقض حریم هوایی ترکیه سرنگون شد. مسکو با اعلام اینکه این هواپیما در خاک سوریه سقوط کرده است به شدت ادعای ترکیه را رد کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =