ایرنا نوشت: مدیر پروژه یک شرکت دانش بنیان از پارک علم و فناوری مازندران گفت: از پهپادها (پرنده هدایت پذیر از دور) برای برطرف کردن مشکلات خطوط فشار قوی برق در سطح کشور استفاده می شود.

محسن رجبی در حاشیه سومین روز از سی اُمین همایش بین المللی برق تهران گفت: از سال 1387 تا 1392 پهپادهای هدایت پذیر 'فرید' یک تا 6 از سوی این شرکت عرضه و به ارگان های مختلف ارائه شد.
وی گفت: در سال 1392 برای نخستین بار از نسل جدید پهپادهای تولیدی برای بازدید از خطوط فشار قوی برق دار استفاده و نخستین قرارداد در این زمینه با برق منطقه ای مازندران در سال گذشته منعقد شد.
رجبی افزود: در این سیستم، با دادن مختصات جغرافیایی به این پهپاد و به کارگیری نقشه های ماهواره ای، این پرنده در محل مورد نظر حاضر شده و به تصویربرداری می پردازد؛ پس از تحلیل و تفسیر تصاویر، کشف عیب یا عیوب صورت می پذیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد دکل های برق فشار قوی، عملیات پرواز پهپادها و رفع مشکلات دکل ها حدود یک سال به طول انجامید و در این مدت از خطوط برق 63، 230 و 400 کیلو ولت بازدید شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از پنج هزار دکل در برق منطقه ای مازندران، تهران، سمنان، اراک و شیراز از طریق این پهپادها مورد بازدید قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: انجام این کار، علاوه بر منافع اقتصادی، برای شرکت های برق منطقه ای با کاهش قطعی های برق و همچنین کاهش اعزام اپراتورها به محل های وقوع حادثه، جلوگیری از بروز خسارت های جانی به این افراد را نیز در پی دارد.
رجبی ادامه داد: عدم دسترسی به جاده های دسترسی مناسب در مجاورت دکل ها، از جمله مشکلاتی است که با بکارگیری این پهپادها، به حداقل رسیده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =