تصادفات منجر به فوت در جاده‌های اردبیل 21 درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصادفات منجر به فوت در استان اردبیل 21 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ سید حجت فتاحی افزود: در کاهش آمار تصادفات فوتی استان اردبیل رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: 3 عامل انسان، وسیله نقلیه و راه در تصادفات جاده‌ای دخیل هستند که در اکثریت بررسی‌های تصادفات 70 درصد مربوط به عامل انسانی، 15 درصد راه و 15 درصد نیز ایمنی وسیله نقلیه بوده است که باید فرهنگ‌سازی برای رانندگان وسایل نقلیه مورد توجه ویژه باشد که خوشبختانه پلیس در بحث فرهنگ سازی اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است.

فتاحی تصریح کرد: در پلیس راه استان اردبیل به منظور کاهش تصادفات اتاق فکر تشکیل می‌شود که در واقع تمامی اقدامات پلیس در حوزه کاهش تصادفات یک اقدام علمی بوده که متغیرهای تأثیرگذار در وقوع تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی‌های متناسب با آن‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: کم‌هزینه ترین روش کاهش تصادفات، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از طرف رانندگان وسایل نقلیه است که اگر این مقررات رعایت شود قطعا شاهد کاهش آمار تصادفات خواهیم بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =