نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: گسترش فرهنگ عمومی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در چهل و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی افزود: عبرت ها و درس های عاشورا مهمترین سر مشق مسلمین جهان است و فرهنگ ناب ایثار و شهادت، ولایت مداری را باید از عاشورا بر گرفت.

وی بر عمومی کردن فرهنگ تأکید کرد و اظهار داشت: از اهداف و وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی، مشارکت دادن مردم در کلیه مسائل و برنامه های فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: در صورتی مردم از فرهنگ بهره مند می شوند که نتایج حاصل از جلسات شورا تاثیر گذارومفید فایده عموم باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: بهترین راهکار در جهت گسترش فرهنگ عمومی اتخاذ تصمیماتی است که تاثیر عملی داشته باشد و همه اعضای شورای فرهنگ عمومی نسبت به عملی نمودن مصوبات با در نظر گرفتن اولویت ها اقدام کنند.

در ادامه مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن ارائه گزارش از عملکرد شورا و مصوبات جلسه قبل عنوان کرد: پرداختن به هویت فرهنگی و اجتماعی بعنوان بسته اصلی شناسایی و معرفی فرهنگ اصیل هرمزگان در جلسات کارشناسی مطرح و بررسی شد و جهت تقویت بنیان های فرهنگ بومی و محلی در جلسات آتی مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت.

علیرضا درویش نژاد اضافه کرد: شرح وظایف شورای فرهنگ عمومی بسیار گسترده و کلان است و ضروری است کارگروه های مختلفی بصورت تخصصی تشکیل و هر کارگروه متولی پرداختن به مسائل حوزه خود باشد و سپس نتایج جهت جمع بندی و تصمیم گیری نهایی در شورا مطرح شود.

وی از حمایت ها، ممارست و رهنمودهای آیت الله نعیم آبادی بعنوان رییس شورا و همچنین اعضا تقدیر و تشکر کرد.

تشکیل کمیسیون های تخصصی برای شناسایی شاخص های فرهنگی استان و شناسایی مشخصات و هویت فرهنگی اجتماعی استان از مهمترین مصوبات این نشست بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =