معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از معافیت مالیاتی همه کتاب فروشی‌ها در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سعید موحدی اظهار داشت: مطالعه باعث پیشرفت جامعه می‌شود و کشورها از کتاب به منظور توسعه خود استفاده می‌کنند لذا در عرصه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند.

وی افزود: در هرمزگان حرکات قابل توجهی انجام شده است و مدیران فرهنگی استان به توسعه فضاهای فرهنگی و مطالعاتی اهمیت خاصی داده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: کتابخوانی به عنوان یک نهضت عمومی می‌تواند نقش خود را در جامعه ایفا کند و ما نیز برنامه‌هایی به همین منظور در دستور کار داریم.

موحدی همچنین اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که پس از توسعه تکنولوژی‌ها و حضور شبکه‌های اجتماعی جامعه را دچار تهدید کرده کمرنگ شدن نهضت مطالعه در بین مردم است که باید زیرساخت‌های فرهنگ پایدار را ایجاد کرد تا نهضت مطالعه در بین نسل جوان و نوجوان نهادینه شود.

وی با اشاره به اهدا کتاب از سوی اداره کل ارشاد در استان گفت: به منظور جلب توجه دانش‌آموزان به کتاب، تا کنون 10 هزار جلد کتاب در بین مدارس استان توزیع شده و در آینده نیز این تعداد بیشتر خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد هرمزگان همچنین یادآور شد: کتابخوانی باید به عنوان یک عادت در خانواده‌ها نهادینه شود و والدین نیز فرزندان خود را به مطالعه تشویق کنند و بدین منظور مشوق‌هایی را نیز در نظر بگیرند.

موحدی با اشاره به مشوق‌های دولت برای توسعه نهضت مطالعه در کشور گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفته کتابفروشی‌ها از معافیت مالیاتی برخوردار شده‌اند لذا از همه کتابفروشی‌های استان دعوت می شود تا نسبت به دریافت مجوز های قانونی اقدام و از این امتیاز بهره مند شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =