رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران در صفحه اینستاگرام خود درمورد دیدار هیات ایرانی در وین با تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت: آژانس بین المللی اتمی اعلام کرد که حتی الامکان نظرات تیم مذاکره کننده ایران را در گزارش نهایی مدیر کل آژانس در نظر می گیرد.

به گزارش خبرآنلاین حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران در صفحه اینستاگرام خود به دیدارهای سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در وین اشاره کرد و گفت: هیأت ایرانی در وین با تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار و گفت وگو کرد.
مدیرکل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه در این یادداشت افزود: در این جلسه محورهای جمع بندی آژانس از مجموعه یافته های خود از موضوع پی ام دی (PMD) قبل از ارایه گزارش نهایی که قرار است روز اول دسامبر (10 آذر) یعنی سه شنبه هـفته آینده در وین منتشر شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی یادآور شد: در همین چارچوب دیدگاه های ایران در خصوص ابعاد مختلف این جمع بندی آژانس، مستقیماً به یوکیا آمانو و معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان اعلام شد که در نهایت آنها نیز اعلام کردند که حتی الامکان این نظرات را در گزارش نهایی مدیر کل آژانس در نظر می گیرند.
به گزارش ایرنا، در نخستین جلسه شورای حکام پس از ارایه گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی که به احتمال زیاد 25 آذر جاری - 15 دسامبر- خواهد بود، اعضا نظر خود درباره بسته شدن پرونده مسایل گذشته ایران یا بازماندن آن اعلام می کنند. ١+٥ براساس برجام متعهد شده که پیش نویس قطعنامه ای را با هدف بستن پرونده به شورای حکام ارایه کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =