دو تیم نفت تهران و استقلال تهران از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان مظلومی در ضربات پنالتی حریف را شکست دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دو تیم نفت تهران و استقلال تهران در چاچوب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران با قضاوت شاهین حاج‌بابایی در ورزشگاه تختی رو به روی هم قرار گرفتند و در پایان 120 دقیقه تلاش بازی با نتیجه 1 - 1 به پایان رسید.

نیمه اول این مسابقه یک بازی بسیار متوسط را شاهد بودیم و تیم نفت تهران با حرکات ترکیبی و تاکتیکی خود سعی بر فشار آوردن روی دروازه استقلال داشت. فشاری که ماحصلش 5 ضربه کرنر پیاپی بود که ارسال‌های پیام صادقیان هیچ‌کدام باعث به وجود آمدن خطر روی دروازه مهدی رحمتی نشد. نفت فشار خود را کم و بیش حفظ کرده بود و استقلال سعی داشت با ارسال سانتر موقعیت ایجاد کند که البته آن‌ها هم توفیق چندانی نداشتند؛ تا این که روی ارسال امید ابراهیمی محمد دانشگر با یک ضربه سر شیرجه‌ای موفق شد دروازه خوی را باز کند!

نیمه دوم را هم طبیعتا این نفتی‌ها بودند که برای جبران گل خورده هجومی تر آغاز کردند؛ اما باز هم این تیم در رسیدن به دروازه استقلال ناکام بود. پیام صادقیان در این نیمه هم بازیکن مرکزی نفت بود و همه توپ‌ها به او ختم می‌شد که عملکردش تحت تاثیر فشار روانی تماشاگران استقلال چندان دلچسب نبود. او در دقیقه 64 یک شوت از داخل محوطه جریمه زد که مهدی رحمتی آن را به کرنر فرستاد. در دقیقه 69  هم روی یک ارسال و پاس با سر توپ خوبی برای نانگ مهیا شد که او با یک قیچی برگردان زیبا توپ را به جایی فرستاد که مهدی رحمتی انتظارش را می‌کشید. فشارهای نفت به همین ترتیب ادامه داشت که نهایتا در دقیقه 80 بی احتیاطی یعقوب کریمی باعث شد تا با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه احراج شود. 4 دقیقه بعد از این اتفاق شوت سرکش سیامک کوروشی از راه دور با اختلاف بسیار اندک از کنار دروازه به بیرون رفت. حملات نفت ادامه داشت و ادامه داشت تا این که در دقیقه 92 پاس داخل محوطه جریمه وحید امیری از بین مدافعان به سعید لطفی رسید تا او با یک ضربه دقیق دروازه رحمتی را باز کند و سوت پایان بازی را نیم ساعت به تعویق بیاندازد. 

وقت‌های اضافه

در 15 دقیقه ابتدایی وقت‌های اضافه تیم نفت یک‌پارچه حمله بود و موقعیت‌های بسیار خطرناکی روی دروازه تیم مظلومی خلق کردند. در واپسین دقایق این نیمه پیام صادقیان یک موقعیت مسجل گل زنی را با  بی دقتی تمام به بالای دروازه کوبید. 

با شروع نیمه دوم وقت‌های اضافه هم باز این نفت بود که از برتری عددی خود استفاده کرد و در همان دقیقه دوم این نیمه حرکت خوب شیری و پاس علی مبعلی باعث شد تا بازیکن راست‌پای نفت در موقعیت تقریبا تک به تک و از زاویه‌ای بسته توپ را با سایش به دست رحمتی به تیرک افقی دروازه بزند. البته در ادامه استقلال موفق شد تا با کنترل بازی با وجود 10 نفره بودن، مسابقه را به ضربات پنالتی‌ها بکشاند. 

پنالتی‌ها

پنالتی اول این بازی را استقلالی‌ها زدند. این پنالتی را امید ابراهیمی به آسمان زد و اولین پنالتی از دست رفت. 

پنالتی اول نفت را مهدی شیری زد او این پنالتی را به زیبایی هر چه تمام‌تر وارد دروازه کرد. 

پنالتی دوم استقلال توسط پروپئیچ به گل تبدیل شد. 

پنالتی دوم نفتی‌ها را دانشگر که یک گل به خودی زده بود تبدیل به گل کرد. 

میثم مجیدی پشت پنالتی سوم استقلال ایستاد و به تور دروازه چسباند. 

برای تیم نفت؛ بوعذار پشت سومین پنالتی ایستاد و به راحتی تبدیل به گل کرد. 

پنالتی چهارم استقلال استقلال هرایر مگویان تبدیل به گل کرد. 

پنالتی چهارم نفت از دست رفت. 

پنالتی پنجم استقلال را روزبه چشمی به بیرون زد. 

ارسلان مطهری پنالتی پنجم نفت را از دست داد. مهدی رحمتی این ضربه را فوق‌العاده گرفت. 

پنالتی ششم استقلال را فرشید اسماعیلی تبدیل به گل کرد. 

ششمین پنالتی نفت تهران را پیام صادقیان به شکلی زیبا وارد دروازه کرد. 

هفتمین پنالتی استقلال توسط خسرو حیدری وارد دروازه شد. 

پنالتی شماره 7 نفت تهران لطفی از دست داد. 

258 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =