شمخانی در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان : اساس شکل گیری بسیج مبتنی بر تفکر نسبت به آینده است

دبیر شورای امنیت ملی صبح امروز در حاشیه ادای احترام به شهدا در دانشگاه شهید باهنر کرمان در جمع خبرنگاران گفت: ایران در اجرای برجام از خود حسن نیت نشان داده و از سوی دیگر کمیته نظارت بر اجرای برجام طبق فرمایشات شفاف رهبری و توسط دولت هم اکنون در حال فعالیت است.

عطیه بهره بر / خبر آنلاین: امیر دریابان شمخانی با اشاره به وجود کمیته نظارت گفت: به طور قطع با توجه به حسن نیت جمهوری اسلامی ایران که بر اجرای برجام نظارت دقیق دارد حتما طرف مقابل باید به آنچه که به آن متعهد شده است، عمل کند.
وی افزود: هنوز برای قضاوت درباره اجرایی شدن برجام از سوی طرف مقابل زود است اما ایران با حسن نیت خود و با تکیه بر کمیته نظارت بر برجام کار خود را انجام خواهد داد.
امیر دریابان علی شمخانی درمراسم بزرگداشت هفته بسیج در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر در ابتدای سخنان خود سئوالاتی را مطرح کرد و گفت: نقش دانشجویان در اقتصاد مقاومتی و پیشتازی در علم چیست؟
شمخانی ابراز داشت: اگر حکومتی قدرت خود را مبتنی بر مردم نبیند به طور قطع مسیر استبداد را طی کرده و ناحقی را دنبال می‌کند.
دبیر شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه هسته اول بسیج را دانشگاهیان تشکیل می دهند افزود: بسیج ابزار قدرت‌طلبی هیچ، فردی نیست .
شمخانی اضافه کرد: اساس شکل‌گیری بسیج مبتنی بر یک تفکر نسبت به آینده است، بسیج به علت جنگ شکل نگرفت بلکه یک سال قبل از جنگ شکل گرفت که هنوز تهدید عراق نبود و امام خمینی (ره) می‌خواستند یک مکتب دفاعی را پایه‌گذاری کنند که ارتباط مردم را با حکومت ضمانت کند.
وی خاطرنشان کرد: هر کجا مشکلی پیش می‌آید، می‌گویند باید این مشکل با فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ بسیجی رفع شود و بسیج، غنی‌ترین ظرفیت فرهنگی را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرد و این مسیر همچنان ادامه دارد.
شمخانی با بیان اینکه همه به غیر از ایرانی‌ها، دشمن توسعه ایران هستند، اضافه کرد: الگوی انقلاب اسلامی ایران به شکل طبیعی به علت عدم تمکین اطاعت نسبت به سردمداران استکبار جهانی مورد توجه دشمن است و ما باید در هر مقطعی نسبت به این دشمن حساس باشیم و با فرهنگ بسیجی که فرهنگ تجمیع است با آن مقابله کنیم.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: دانشگاه امروز بهتر از ما می‌داند که دشمن اصلی ما در واقع فقر، بیکاری، تورم و رکود است، نسخه اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید با هم دعوا نکنید و مبتنی بر تجربه 35 ساله انقلاب اسلامی از پایین و بدنه جامعه برای رفع مشکلات تلاش کنیم.
وی با اشاره به اینکه من چپ و راست را قبول ندارم، تصریح کرد: نفوذ یک واقعیتی است و در این نباید تردید کرد، همه سرویس‌های امنیتی و مسئولان چپ و راست آن را قبول دارند و باید به صورت متحد با آن مقابله کرد.
شمخانی در پایان با بیان اینکه پاکستان مزیت های فراوانی برای ایران دارد و همواره محب جمهوری اسلامی بوده خاطر نشان کرد: پاکستان یکی از مهمترین کشورهای اسلامی در منطقه است که می توان حلقه راهبردی برای جمهوری اسلامی باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =