تسنیم نوشت: قائم مقام قرارگاه ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی برای نفوذ فرهنگی در کشور انجام داده است.

سردار علیرضا افشار قائم مقام قرارگاه ستاد کل نیروهای مسلح کشور در همایش راهبردهای نفوذ نظام سلطه پس از برجام، اظهار داشت: نفوذ دشمن به کشور به چهار طریق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه دشمن امروزه تنها از طریق فرهنگ می‌تواند به کشور نفوذ کند، گفت: ایران اسلامی از لحاظ فرهنگی در دنیا بسیار غنی و قدرتمند بوده و دشمن از قدرت فرهنگی ایران می‌هراسد و قصد تحت تاثیر قرار دادن فرهنگ انقلابی کشور ما را دارد.

قائم مقام قرارگاه ستاد کل نیروهای مسلح کشور ادامه داد: دشمن قصد نفوذ به کشور به وسیله فرهنگ را دارد زیرا ایران درمواردی مانند امنیت جزء قدرت‌های جهانی به حساب می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه دشمن سرمایه‌گذاری عظیمی برای نفوذ فرهنگی به کشور را در دستور کار دارد، افزود: متاسفانه در کشورهای غربی پژوهشکده‌هایی برای نفوذ هرچه بیشتر فرهنگی در ایران تاسیس شده و دشمنان ایران اسلامی کارهای مطالعاتی زیادی برای رخنه در فرهنگ کشور در دستور کار خود قرار داده‌اند ولی در کشور ما اقدام اساسی برای رویارویی با این هجمه صورت‌نگرفته به گونه‌ای که حتی بعضی افراد به واقعیت قصد دشمن در نفوذ فرهنگی به کشور شک دارند.

افشار با بیان اینکه یکی از مولفه‌های اصلی دشمن در نفوذ فرهنگی، هدف قرار دادن دین است، افزود: هدف قرار دادن و توهین به ولایت‌فقیه و استفاده از واژه‌هایی از قبیل حکومت آخوندی از جمله مواردی است که از سوی دشمن در راستای هجمه به دین به‌کار می‌گیرد.

وی به انواع تهدیدات صورت‌گرفته از طریق دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن به سه طریق تهدید سخت، تهدید نیمه سخت و تهدید نرم قصد در صدمه زدن به کشور دارد که تهدید سخت همان جنگ تحمیلی در هشت سال دفاع مقدس بود و تهدید نیمه‌سخت همان ترور مسئولان در حوزه امنیت بود و تهدید نرم نفوذ فرهنگی در کشور است که امروزه در دستور کار دشمن قرار گرفته‌است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =