درحالی که همچنان اخبار ضد و نقیضی درباره کشته شدن هردو خلبان جنگنده‌ روسی که ترکیه در سوریه سرنگون کرد، منتشر می‌شود، مسکو کشته شدن یکی از خلبانان خود به همراه یک نظامی دیگر را تایید کرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، روز سه شنبه ترکیه یک جنگنده روسیه را در حریم هوایی لاذقیه سوریه سرنگون کرد. ترکیه مدعی است که جنگنده روسی حریم هوایی این کشور در مرز با سوریه را نقض کرده است اما مسکو تاکید دارد که این جنگنده در خاک سوریه هدف قرار گرفته است.

در همین راستا و درحالی که همچنان اخبار ضد و نقیضی درباره کشته شدن دو خلبان جنگنده‌ روسی منتشر می‌شود، مسکو کشته یکی از خلبانان خود به همراه یک سرباز را تایید کرد.

بنا بر اعلام ستاد مشترک ارتش روسیه یکی از دو خلبان روسی به ضرب گلوله بر روی خاک سوریه و پس از سرنگون شدن جنگنده کشته شده و یک سرباز روسی نیز در جریان عملیات برای نجات خلبان‌ها و در درگیری با شبه نظامیان موجود در منطقه کشته شده است.

این درحالی است که فرمانده گردان‌های ترکمان سوری در منطقه کوهستانی "جبل ترکمان" در لاذقیه سوریه به خبرگزاری رویترز گفت: دوستان ما به سمت دو خلبان روسی که در حال پایین آمدن با چتر نجات بودند شلیک کردند و این دو در هوا کشته شدند.

یک مسئول ترکیه‌ای نیز به رسانه‌های کشورش گفته که معتقد است خلبان‌های روس زنده هستند و "آنکارا برای آزادی آن‌ها از دست مخالفان سوریه تلاش می‌کند."

برخی فعالان در پایگاه‌های اجتماعی نیز تصاویری را از جسد یکی از خلبانان روس که بر روی زمین افتاده بود منتشر کردند.

یکی از فرماندهان مخالف سوری در حومه لاذقیه پیشتر گفته بود که جسد یکی از خلبان روس در دست آن‌هاست و دنبال جسد دیگری می‌گردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =