مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اعلام کرد: هشتم آذر ماه همزمان با روز جهانی عرفان نخستین آیین بزرگداشت شمس تبریزی در زادگاه این عارف نامی برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، فرزین حق پرست در این خصوص اظهار داشت: سالروز دیدار تاریخی شمس تبریزی و مولانا جلال الدین بلخی روز جهانی شمس نام گذاری شده است و هشتم آذر ماه سال جاری با حضور علاقه مندان به ادب، عرفان و فرهنگ گرامی داشته می شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر مبنای رسالت خود در حفاظت و معرفی میراث معنوی نقش پر رنگی در روند اجرایی این همایش داشته است.

حق پرست با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش هایی  گفت:  شناساندن جایگاه بلند شخصیت های وارسته ای همچون شمس تبریزی در زادگاه شان، موجب بازیابی  هویت تاریخی و دفاع  از آن از سوی افکار عمومی  می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: همایش بزرگداشت شمس تبریزی بتواند همسو با اهداف تعیین شده در معرفی جایگاه شمس تبریزی و اندیشه این عارف شهیر ایرانی موثر واقع شود.

خاطر نشان می شود نخستین آیین بزرگداشت شمس تبریزی با همکاری فرمانداری تبریز، بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، صنایع پالایشی تکین پترولیوم آذربایجان، تولیت بارگاه شمس تبریزی، هفته نامه رزق  و تشکل های فرهنگی و ادبی در هشتم آذرماه برگزار خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =