تسنیم نوشت: 2 بالگرد جدید، داک تعمیراتی شناور 800 تنی و سازه شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات دریایی با حضور فرمانده کل ارتش به منطقه دوم نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

سرلشکر سیدعطاالله صالحی فرمانده کل ارتش در سفر به بوشهر از ظرفیت‌های نیروی دریایی ارتش در این استان بازدید کرد و با حضور وي بهره‌برداری از چند سازه منطقه دوم نیروی دریایی بوشهر آغاز شد.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح این سازه‌های دریایی، اظهار داشت: داک (حوض شناور) تعمیراتی 800 تنی به بهره‌برداری رسید که در ساخت این شناور متخصصان نیروی دریایی ارتش 2 سال زمان صرف کردند.

دریادار دوم عباس زمینی با بیان اینکه 83 هزار 100 نفر ساعت برای ساخت داک تعمیراتی شناور 800 تنی صرف شده است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این داک تعمیرات و ساخت انواع شناورها در منطقه دوم نیروی دریایی ارتش فراهم شده است.

وی از الحاق 2 بالگرد به منطقه دوم نیروی دریایی ارتش خبر داد و تصریح کرد: بالگرد RH امروز به ناوگان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه بالگرد RH قابلیت نقل و انتقال نفرات، مراقبت گشت خطوط دریایی، آمبولانس دریایی و امداد و نجات دارد، بیان کرد: این بالگرد در عملیات آبی-خاکی و ریزش چترباز فعالیت می‌کند.

زمینی با اشاره به رونمایی از بالگرد هجومی افزود: این بالگرد هم توسط صنایع پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران، تعمیر و راه‌اندازی شده و قادر است عملیات‌های ضد سطحی انجام دهد.

وی با اشاره به ساخت سازه‌ شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات افزود: این سازه به دانشجویان و فرماندهان نیروی دریایی ارتش انواع آموزش‌های کنترل صدمات شناورهای دریایی را ارائه می‌دهد.

فرمانده فنی نداجا تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک‌انداز، افتتاح مراکز آموزش تخصص سطحی و هوایی و تعمیر اساسی سامانه رانش یگان‌های یدک‌کش را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته دانست.

زمینی افزود: همچنین مدرسه چتربازی نیروی دریایی ارتش امروز در بوشهر فعالیت خود را آغاز می‌کند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =