ایلنا نوشت: عضو شورای مرکزی موتلفه گفت: مجلسی که اصلاح‌طلب باشد و ما هم در آن نماینده داشته باشیم٬ برای ما قابل قبول نیست.

حمیدرضا ترقی، در مورد فعالیت شورای همگرایی اصولگرایان عنوان کرد: مذاکرات برای تشکیل شورای همگرایی اصولگرایان پیشرفت خوبی داشته و فکر می‌کنم به زودی بتوانیم شورا را با ترکیبی که مورد قبول همه اصولگرایان باشد تشکیل بدهیم.

ترقی در پاسخ به این سوال که مسئولیت شورای همگرایی با چه کسی است، گفت: شورای همگرایی اصولگرایان و مذاکراتی که برگزار می‌شود، مسئول فردی ندارد. این یک حرکت جمعی است و به صورت فردی کسی مسئولیتی ندارد. حالا ممکن است شورای هماهنگی تشکیل شود و فردی برای ریاست جلسات انتخاب شود ولی تصمیم‌های جمعی خواهد بود.

وی در خصوص حضور پایداری‌ها در کنار اصولگرایان خاطرنشان کرد: همه اصولگرایان به فرمولی که مورد تایید دبیرکل جامعه روحانیت، دبیرکل جامعه مدرسین و آیت‌الله مصباح یزدی برسد، پایبند خواهند بود. بنابراین از نظر ما این سه شخصیت باید به فرمول اجماع و انسجام برسند و همه اصولگرایان اعلام کرده‌اند که از فرمول این سه شخصیت تبعیت خواهند کرد.

مسئول روابط بین‌الملل حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که آیا جامعتین نشستی با حضور مصباح‌یزدی داشته است، گفت: بله٬ نشست‌های متعددی برگزار شده است. ولی همه اصولگرا‌ها اتفاق نظر دارند که هر چه این شخصیت‌ها برای وحدت اصولگرایان تعیین کنند، دنبال کنند. بقیه اصولگرایان هم وقتی ببینند نظر نهایی برای سه نفر است می‌پذیرند چون نظر سه شخصیت مورد ملاک قرار می‌گیرد.

ترقی در مورد اینکه گفته می‌شود موتلفه بعد از عسگراولادی دچار نوعی تغییر رویکرد شده است، تاکید کرد: خیر٬ من این مسئله را نمی‌پذیرم. محوریت موتلفه همچنان وجود دارد. در گذشته مرحوم عسگراولادی فراحزبی عمل کرد یعنی فرا‌تر از حزب موتلفه عمل کرد که آن هم به دلیل جایگاه و شخصیت خود ایشان بود ما نمی‌توانستیم چنین شخصیتی را در حزب موتلفه محدود کنیم موتلفه زمان مرحوم عسگراولادی هم همین نقش امروز را داشت بنابراین نقش موتلفه تغییری نکرده است.

ترقی یادآور شد: مجلسی که اصلاح‌طلب باشد و ما هم در آن نماینده داشته باشیم٬ برای ما قابل قبول نیست چون استراتژی ما این است که فعلاً زمینه اجتماعی و سیاسی کشور را در شرایطی نمی‌بینم که به عنوان حزب مستقل وارد عرصه انتخابات شویم.

این عضو شورای مرکزی موتلفه در پایان در خصوص حضور جریان احمدی‌نژاد در انتخابات تصریح کرد: ما هنوز وارد مصادیق نشدیم اما معیارهای اصولگرایی ملاک اصلی برای آوردن افراد در لیست‌های انتخاباتی است اینکه فردی در دولت احمدی‌نژاد بوده خیلی مهم نیست اما وابسته نبودن به انحراف و غیراصولگرایی برای ما خط قرمز است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =