عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هشدار داد: خصوصی سازی نه تنها عامل توسعه صنایع آذربایجان شرقی نشده، بلکه منجر به رکود، تعطیلی و حتی تغییر کاربری صنایع مادر صنعتی استان شده است.

به گزارش خبرآنلاین، «محمد حسن نژاد» نماینده مردم مرند و جلفا با انتقاد شدید از عملکرد سازمان خصوصی سازی در نحوه واگذاری صنایع به بخش خصوصی، به نصرنیوز گفت: واگذاری شرکت مادر تخصصی ماشین سازی تبریز خلاف قانون است و خیانتکارانه است.

وی با بیان اینکه فلسفه قانون خصوصی سازی این است که خصوصی سازی منجر به توسعه واحد صنعتی شود، گفت: متاسفانه عملکرد سازمان خصوصی سازی نه تنها عامل توسعه صنایع آذربایجان شرقی نشده، بلکه منجر به رکود، تعطیلی و حتی تغییر کاربری صنایع مادر صنعتی استان شده است.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه باید شرکت مادر تخصصی ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری ها خارج شود، گفت: ما تا حالا این سیستم را هیچ کجا ندیده ایم که زمین ها و کارخانه یک شرکت را جداگانه به فروش برسانند.

او گفت: عده ای فرصت طلب و سودجو چشم طمع به زمین های وسیع ماشین سازی در ائل گؤلی و قراملک دوخته اند و ما اجازه چنین سوء استفاده ای را به کسی نخواهیم داد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زمین ائل گولی شرکت ماشین سازی، باید برای توسعه و بروزرسانی این شرکت هزینه شود و لاغیر. ماشین سازی تبریز شرایط واگذار شدن را ندارد و باید از لیست واگذاری ها خارج شود. نمی شود شرکتی را که با بحران مالی و رکود مواجه است را به دست عده ای نا اهل سپرد و بعد هم شاهد نابودی آن شد.

حسن نژاد در پایان گفتگوی خود تاکید کرد: واگذاری ماشین سازی تبریز با این شرایط نه تنها خیانتی بزرگ در حق صنعت آذربایجان، بلکه یک خیانت بزرگ و آشکار در حق صنعت و آینده ایران است.

وی با هشدار نسبت به عواقب هر گونه اهمال کاری و لجاجت سازمان خصوصی سازی در بحث واگذاری ماشین سازی، گفت: متاسفانه آقای پوری حسینی به هیچ وجه همکاری خوبی در این زمینه ندارد و ما از طریق همین رسانه از ایشان برای بار چندم می خواهیم درباره بحث واگذاری شرکت مادر تخصصی ماشین سازی تبریز تعامل بهتری با نمایندگان استان داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =