نمایندگان آذربایجان شرقی: ماشین سازی تبریز را از لیست واگذاری ها خارج کنید

نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، طی نامه ای به وزیر اقتصاد و دارایی، خواستار خروج شرکت مادر تخصصی ماشین سازی تبریز از لیست واگذاری های سازمان خصوصی سازی شدند.

به گزارش خبرآنلاین، در این نامه آمده است:

برادر ارجمند، جناب آقای دکتر طیب نیا

وزیر محترم اقتصاد و دارایی

با سلام و احترام و آرزوی دوام توفیقات روز افزون

ضمن گرامیداشت هفته بسیج به عرض می رساند مدت مدیدی است موضوع واگذاری ماشین سازی تبریز که تا کنون چندین بار عرضه شده، لکن نتیجه ای در بر نداشته موجب بروز موج اجتماعی منفی و اعتراض کارکنان آن شرکت گردیده و بارها به صورت جسته و گریخته برخی نمایندگان استان آذربایجان شرقی درخواست خروج آن شرکت از لیست واگذاری را داشتند که متاسفانه توجهی نگردیده است. این بار با حساسیتی که کل نمایندگان آن استان نسبت به موضوع فوق پیدا کرده اند، از حضرتعالی درخواست دارند حداقل برای مدت یک سال به دلایل ذیل شرکت ماشین سازی تبریز را از لیست واگذاری خارج فرمائید.

1- قیمت پایه بسیار نازل برای واگذاری
2- نداشتن اهلیت لازم کسانی که تا بحال متقاضی آن شرکت بوده اند
3- ریسک بالای واگذاری به دلیل حساس بودن ماموریت آن شرکت (تولیدکننده ماشین افزار و مولد در ایران) در صورتی که به دلیل واگذاری، همانند واگذاری های قبلی دچار صدمه و آسیب شود ضرر غیر قابل جبرانی به حوزه صنعت و تولید خصوصاً در آذربایجان شرقی وارد خواهد شد و احتمال بروز بحران اجتماعی به دلیل مذکور به صورت جدی متصور است.
4- بیش از نیمی از دارائی های آن شرکت از بهترین زمین های کلان شهر تبریز می باشد و شائبه طمع متقاضیان به دلیل آن زمین ها بسیار بالاست، بنابرین نباید صنعت مهم و مولد فعلی ماشین سازی تبریز فدای طمع بعضی از متقاضیان شود.

جناب آقای وزیر، موارد فوق بسیار جدی و قابل توجه است، خواهشمند است دستور فرمائید حداقل یک سال این واگذاری از دستور خارج شود تا بررسی های لازم صورت پذیرد. /ت

نکته ی جالب توجه اینکه این نامه به امضای همه 19 نماینده آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی رسیده است.

گفتنی است گروه مادر تخصصی ماشین سازی تبریز یکی از بزرگترین کارخانه های کلانشهر تبریز واقع در منطقه صنعتی غرب است. این کارخانه تولید کننده انواع ماشین افزارهای صنعتی همانند انواع ماشین افزار، کمپرسورهای صنعتی، پمپ‌های آب و نفت، الکترو موتور، لیفت تراک، انواع موتورهای دیزلی، ماشین آلات نساجی، ماشین های تراش، ماشین های فرز، ماشین های مته، قطعات ریخته و ماشین افزارهای سی ان سی است.

مسئله واگذاری های اصل 44 و عملکرد سوال برانگیز سازمان خصوصی سازی در این رابطه مدت هاست که به یکی از دغدغه ها و نگرانی های فعالین بخش صنعت تبدیل شده است. این روزها بحث واگذاری گروه مادر تخصصی ماشین سازی تبریز بحث داغ فعالین این بخش است؛ در حالی که فعالان صنعتی می گویند ماشین سازی تبریز به سبب مادر تخصصی بودنش نمی تواند در لیست واگذاری ها قرار بگیرد، اما سازمان خصوصی سازی تاکید دارد به هر قیمتی که شده این شرکت را واگذار کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =