۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷

ایرنا نوشت: سخنگوی گروه معارض ترکمن در سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که مردان مسلح این گروه جسد یکی از دو خلبان کشته شده «سوخو 24» را که توسط ترکیه هدف گیری شده است، در اختیار دارند.

وی که خود را میخاییل معرفی کرد، افزود: ما خلبان دوم را هنوز پیدا نکردیم ولی دسته های ترکمنی در حال جست و جوی او هستند.
وی گفت: هواپیمای روسی در منطقه کوهستانی «زخیا» نزدیک مرز سوریه سقوط کرد.
شکاری بمب افکن روسی سوخو 24 دیروز دوشنبه در سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه توسط یک فروند هواپیمای اف 16 ترکیه سرنگون شد و به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هواپیما با یک موشک هوا به هوا فروافتاده است.

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در هدف قرار دادن یک هواپیمای جنگی این کشور در سوریه، نشست وزیران خارجه دو کشور در قالب «شورای راهبردی» را لغو کرد و شهروندان روس را از سفر به ترکیه منع کرد.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» امروز (سه شنبه) این تصمیم را اعلام کرد.

لاوروف با اعلام اینکه احتمال وقوع حمله تروریستی در ترکیه کمتر از مصر نیست از شهروندان روسی خواسته از سفر به این کشور خودداری کنند.
رئیس جمهوری روسیه نیز در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگون کردن هواپیمای جنگی یگان ضد تروریستی روسی در سوریه گفت: این واقعه از چارچوب مبارزه عادی با تروریسم فراتر می رود و حادثه کنونی با ضربه ای ارتباط دارد که همدستان تروریست ها از پشت به ما زدند.

پوتین دیروز در دیدار با «عبدالله دوم» پادشاه اردن در سوچی روسیه افزود: نظامیان ما فداکارانه در حال مبارزه با تروریسم هستند و من این حادثه را نمی توانم جز از پشت خنجر زدن توصیف کنم.

وی با اعلام اینکه این هواپیمای روسی با شلیک موشک هوا به هوا ساقط شده است، افزود: این اقدام با وجود امضای موافقتنامه هشدار در مورد حوادث هوایی با ایالات متحده رخ داده است.

پوتین ادامه داد: اکنون از پشت هم به ما و به هواپیمایی که با تروریسم مبارزه می کنند، همزمان با وجود امضای موافقتنامه با شرکای آمریکایی، ضربه می زنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =