۱ نفر
۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

واحد مرکزی خبر نوشت: یک منبع رسانه‌ای ترکیه اعلام کرد که دو خلبان روسی جنگنده ساقط شده سوخو-24 زنده بوده و در اختیار مخالفان سوریه قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان ترک، منابع اعلام کردند که دو خلبان روسی جنگنده سرنگون شده سوخو-24 زنده بوده و در اختیار مخالفان قرار دارند و تلاش‌ها برای آزادی آنها در انجام است.

این در حالی است که در تصاویری که توسط خبرگزاری دوغان ترکیه منتشر شدند دو خلبان نشان داده می‌شوند که با چتر در حال پایین آمدن هستند.

در تصاویر صدای شلیک گلوله به سمت این خلبان‌ها به گوش می‌رسد. یکی از شبه‌نظامی‌ها به زبان ترکی به سایرین می‌گوید: "شلیک نکنید، آنها را اسیر می‌گیریم."

پیشتر فرمانده شورشیان ترکمن فعال در شمال سوریه تأیید کرد نیروهای تحت امر وی دو خلبان روسی جنگنده ساقط شده سوخو-24 روسیه را هنگامی که با چتر نجات در حال فرود بودند، کشتند.

پیش از ظهر امروز بود که ترکیه اعلام کرد که دو فروند جنگنده اف-16 نیروی هوایی این کشور پس از اخطارهای مکرر به یک جنگنده روسی در مورد نقض حریم هوایی ترکیه، به‌سوی آن شلیک و آن را سرنگون کرده‌اند.

با این حال مقامات روسی اعلام کرده‌اند که این هواپیما در حریم هوایی سوریه ساقط شده است.

ساعتی پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی عنوان کرد که سرنگون کردن جنگنده سوخو-24 روسیه توسط جنگنده‌های اف-16 ترکیه‌ای پیامدهای وخیمی برای روابط مسکو-آنکارا خواهد داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =