ایسنا نوشت:‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان مقر شهید مطهری، سپاه انصار الامام و دفاع مقدس، یادگاران زنده جنگ را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وحدت مردم را عامل پیروزی‌های انقلاب در دوره‌های متعدد، به خصوص در مقطع قبول قطعنامه 598 دانست و گفت: یکی از بهترین کارهای امام، پایان دادن به جنگی بود که طی آن جوانان دو کشور اسلامی کشته می‌شدند.
وی با تشریح عوامل پایان جنگ، به نامه سردار رضایی اشاره کرد و با بیان مفادی از نامه، گفت: یکی از نگرانی‌های ما تکرار جنایت حلبچه در هر یک از شهرهای ایران بود و عراق نشان داده بود که با هواپیما، حتی نیروگاه نکا در شرق مازندران را می‌زند و بُرد موشک‌هایشان هم افزایش یافته بود.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس با یادآوری جلسه سران با امام و مباحث مربوط به پایان جنگ، گفت: پس از بحث‌های فراوان، من پیشنهاد کردم که اجازه دهید به عنوان جانشین شما و فرمانده جنگ، آتش بس را بپذیرم و شما به عنوان رهبر عالی نظام، مرا محاکمه کنید و امام با لبخندی تلخ، فرمودند: این نمی‌شود.
هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه « پس از آن جلسه، احمد آقا اطلاع دادند که امام می‌گویند، من خودم ختم جنگ را اعلام می‌کنم» به نامه تاریخی امام و تعبیر «جام زهر» اشاره کرد و گفت: پس از پایان جنگ و اتفاقاتی که به نفع ایران افتاده بود، امام می‌فرمودند تلخی آن جام زهر الان برای من و مردم ایران شیرین است.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با تشریح فراز و فرودهای مربوط به مسائل هسته‌ای و حضور وزرای خارجه 6 کشور مهم جهان در جلسات با وزیر امور خارجه ایران، این حرکت را نشان از اقتدار ایران در جهان دانست و گفت: پس از توافقات هسته‌ای، غرب و شرق برای ایجاد روابط با ایران مسابقه گذاشتند.
هاشمی رفسنجانی با تأکید مجدد بر تأثیرات وحدت در جوامع اسلامی و مخصوصاً در بعد داخلی، گفت: باید به خواسته‌های مردم توجه کنیم و نباید بگذاریم آنها نا امید شوند.
وی، انقلاب اسلامی را برخاسته از آرای مردمی دانست و با اشاره به جایگاه امام و رهبر انقلاب در میان مردم، گفت: نباید بگذاریم اختلافات سلیقه‌ای که متأسفانه بعضی‌ها به آن دامن می‌زنند، به کینه بینجامد و نتیجه آن دوری مردم از همدیگر شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مباحث مربوط به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران را یکی از مصادیق افراط گرائی تندروها دانست و گفت: در جایی که رهبری نظام از تیم مذاکره کننده تمجید و آنها را مؤمن، فرزندان انقلاب و دلسوز نظام معرفی می‌نمایند، گروهی که ادعای ولایتمداری هم دارند، تیم مذاکره کننده را خائن معرفی می‌کنند.
فرمانده هشت سال دفاع مقدس، با تشریح اهداف برخی از مخالفان دولت که بدون توجه به منافع ملی و فقط براساس نگاه‌های باندی و سیاسی اعلام موضع می‌کنند، گفت: این عده‌، فکر می‌کنند که اگر دولت فعلی این کار را تمام کند، در بین مردم محبوب و در انتخابات بعدی برگزیده می‌شود و به همین خاطر سعی می‌کنند در مسیر پیشرفت‌های دولت سنگ‌اندازی کنند، حال آن که این مسأله یک مسأله ملی و پیشرفت آن متوجه تمام کشور خواهد شد.

4529

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =