رئیس جمهوری روسیه در دیدار با عبدالله دوم پادشاه اردن از اقدام ترکیه در سرنگون کردن جنگده این کشور با عنوان جنایت نام برد.

به گزارش خبرآنلاین ولادیمیر پوتین سرنگون شدن هواپیمای کشورش به دست ترکیه را خنجری از پشت به روس ها توصیف کرد و گفت: مدعیان مبارزه با تروریسم از پشت به ما خنجر زدند.

پوتین گفت: این حادثه تبعات سنگینی برای روابط بین روسیه و ترکیه خواهد داشت. ما هرگز تحمل نخواهیم کرد جنایاتی مثل جنایات امروز علیه ما صورت گیرد.

پوتین که در سوچی با عبدالله دوم دیدار می کرد سقوط هواپیمای این کشور را در چارچوب جنگ با تروریسم طبیعی دانست و گفت : هواپیماهای ما بر فراز حریم هوایی سوریه در پرواز بوده اند و از جانب هواپیماهای ترکیه هدف قرار گرفته اند. هواپیماهای ما در یک کیلومتری مرز ترکیه و در ارتفاع شش هزار متری در پرواز بوده اند و با موشک های هوا به هوا هدف قرار گرفته اند. هواپیماهای ما در حال عملیات علیه داعش بوده اند و امروز ضربه ای به کمر ما وارد شد .

پوتین با اشاره به تماس گرفتن مقامات ترکیه با ناتو گفت: ترکیه به جای اینکه با ما ارتباط بگیرد و دلایل این اقدام خود را توضیح دهد به سمت هم پیمانانش رفته و با ناتو تماس داشته است.

پوتین گفت: آنها طوری رفتار می کنند که انگار ما بوده ایم که جنگنده ترکیه را سرنگون کرده ایم. آنها دنبال این هستند که پای ناتو را برای خدمت به داعش به میان بکشند. هر دولتی منافع منطقه ای خود را دارد طبیعتا ما هم این مسئله را محترم می شناسیم. اما این جنایت امروز را تحمل نمی کنیم.

من فکر می کنم جامعه بین المللی این توان را دارد که با شر مطلق مبارزه کند. خوشحالیم که کشورها در سطح منطقه ای و بین المللی علیه تروریسم فعالیت می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =