ایسنا نوشت: براساس گزارش امروز (سه‌شنبه) آژانس جاسوسی کره‌جنوبی، رهبر جوان کره شمالی یکی از مشاوران ارشد خود را برای "باز آموزی" به مزرعه فرستاده است تا او را به خاطر ساخت و ساز نامناسب یک نیروگاه برق تنبیه کند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ قانونگذاران سئول پس از جلسه غیرعلنی با سرویس اطلاعاتی ملی کره جنوبی به خبرنگاران گفتند که "چوئه ریونگ هائه"، از اعضای کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی از کار کنار گذاشته شد. چوئه یکی از نزدیکترین معتمدان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بود و هنوز سوالات بسیاری در مورد سرنوشت وی وجود دارد. اخیرا نیز نام وی از لیست رسمی یک کمیته مراسم‌ تدفین حذف شده بود.

کیم پس از حذف مقامات عالی رتبه قبلی از حزب حاکم پیونگ یانگ به دلیل بی رحمی اش مشهور شد. وی در دسامبر 2012 شوهر عمه قدرتمندش را به نام جانگ سونگ تائک را به اتهام خیانت و فساد اعدام کرد.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی گزارش داد، چوئه احتمالا به عنوان مسوول نشت آب در نیروگاه برقی که اواخر اکتبر در کوه پائکدو در نزدیکی مرز چین به پایان رساند، کنار گذاشته شده است. چوئه در سال 2013 انتخاب شد تا پیامی خصوصی را به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین منتقل کند. وی در سپتامبر گذشته هم برای سفر به پکن به عنوان نماینده کره شمالی در مراسم رژه بزرگ چین به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم انتخاب شد.

وی اخیرا هم در رسانه دولتی پیونگ یانگ از برگزاری کنگره بعدی حزب حاکم در سال آتی میلادی خبر داده بود. اما نام چوئه در لیست رسمی مراسم تدفین مارشال ری اول-سول که نهم نوامبر برای مراسم وی منتشر شد، در میان 170 نام دیگر نبود. این مارشال به دلیل سرطان ریه درگذشت.

261308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    311 5
    کاش تو ایران هم تنبیه و بازخواست همه ی مسؤلین بی مسؤلیت و بی سواد اجرا می شد اینجا هرکی خطاکنه یه شغل بهتر و نون اب دار بهش میدن.
    • محمود A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      86 0
      اخه تو ایران یکی باید مسؤل تنبیه رو تنبیه کنه که چرا اینکار رو نمیکنه و این رشته سر دراز داره....
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    46 1
    اون وقت ما مزرعه کم میاریم