رییس سازمان نظام وظیفه: با اخذ گواهینامه رانندگی بدون کارت پایان خدمت مخالفیم

رییس سازمان نظام وظیفه عمومی در مورد تصویب بند دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت گفت: این طرح در شورای نگهبان با مشکل مواجه می شود چرا که با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح نبوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز صبح در جریان بررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث، ماده 55 به تصویب رسید که یک بند از این ماده ناظر بر این بود که متقاضیان می توانند بدون کارت پایان خدمت گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

سردار سید حمید صدرالسادات، رییس سازمان وظیفه عمومی که در زمان تصویب این بند از لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی در کافه خبر با خبرآنلاین گفتگو می کرد، در مورد تصویب این بند از لایحه گفت: بعید می دانم شورای نگهبان این بخش را قبول کند چرا که تغییر در قانون خدمت وظیفه عمومی باید با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر به این صورت نیست که کسانی که گواهینامه می گیرند حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشند؛ تاکید ما بر این است که وضعیت خدمت سربازیشان مشخص باشد. یعنی کسانی که در حال تحصیل در مدرسه یا دانشگاه هستند یا به نوعی معافیت موقت دارند می توانند گواهینامه اخذ کنند.

سردار صدرالسادات گفت: به عقیده بنده اگر قرار باشد این شرط برای اخذ گواهینامه برداشته شود، و دیگر نیازی نباشد که وضعیت خدمت سربازی فرد استعلام شود دیگر دلیلی برای محرومیت های دیگر برداشته شود!

او ادامه داد: طبق قانون در حال حاضر محرومیت هایی را برای کسی که وضعیت سربازی اش را تعیین تکلیف نکرده در نظر گرفته ایم و برای مثال درس خواندن و استخدام و گرفتن گذرنامه هم با محدودیت هایی همراه است. برداشته شدن یکی از محرومیت ها بی معنی است و اگر قرار باشد این محرومیت ها یکی یکی برداشته شوند دیگر نیازی به خدمت سربازی نیست.

رییس سازمان وظیفه عمومی در پایان گفت: اگر این موضوع تصویب شود و شورای نگهبان به آن ایراد وارد نکند لازم الاجرا خواهد بود و ما آن‌را اجرا می‌کنیم، ولی بعید است این اتفاق بیفتد.

همچنین، سردار کمالی جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این باره به خبرگزاری ایسنا گفت: از نظر ما قانونگذاری وظیفه و حق یک نماینده مجلس است و قطعا آنچه که از سوی مجلس درباره امکان اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی مشخص شده، با هدف حل مشکلات برخی از مردم بوده است. 

وی با بیان اینکه اما این مصوبه کارشناسی شده نیست و با اهداف و قوانین سربازی مغایرت دارد، گفت: این مصوبه علاوه بر اینکه میل و رغبت سربازی را کاهش می‌دهد، تامین کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح را با مشکل مواجه خواهد کرد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین این مصوبه بیش از آنکه سبب رغبت اقدام به سربازی شود، به نفع سربازان و مشمولان فراری و غایب و متخلف خواهد بود. از نظر ما این مصوبه نیاز به کار کارشناسی پیشرفته و جلب نظر و هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح دارد و ما نیز به دنبال این هستیم تا با رایزنی و صحبت با نمایندگان مجلس آثار و پیامدهای چنین مصوبه‌ای را به آنان نشان دهیم.

کمالی ادامه داد: همچنین برابر بند الف ماده 10 از قانون خدمت وظیفه عمومی، اخذ گواهینامه رانندگی منوط به تعیین تکلیف خدمت سربازی است و زمانی که متقاضیان تکلیف سربازی خود را مشخص نکرده‌اند، امکان دریافت گواهینامه نخواهند داشت.

وی همچنین درباره شرایط گواهینامه به ایسنا گفت: طبق قانون متقاضیان دریافت گواهینامه باید یا دارای معافیت موقت بوده یا وضعیت سربازی خود را به طور کامل تعیین تکلیف کرده و کارت پایان خدمت و معافیت دریافت کرده باشند، در غیراینصورت گواهینامه رانندگی به آنان تعلق نخواهد گرفت.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین درباره تمدید گواهینامه نیز گفت: برای تمدید گواهینامه نیز همین قوانین وجود دارد و فردی که سربازی‌اش را تعیین تکلیف نکرده باشد، نمی‌تواند گواهینامه دریافت کند.

47304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    شورای نگهبان باید مصوبات مجلس رو با قانون اساسی و شرع تطبیق بده نه اینکه ببینه با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ شده یا نه
    • مجي A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      من خودم مدير آموزشگاه رانندگي هستم . الان واسه افراد بالاي 50 سال كارت پايان خدمت لازم نيس . بنظر من بهترين حالت واسه اين قانون اينه كه سن الزام واسه داشتن كارت پايان خدمت رو بيارن پايين تر مثلا از سن 30 به بعد لازم نباشه واسه دريافت گواهينامه كارت پايان خدمت داشت .
    • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      68 78
      اتفاقا این روشی که تا حالا اجرا شده در کنار جذاب نبودن امکانات برای سربازان، باعث فراری شدن اونها میشه به جای اینکه با گذاشتن محدودیت برای جوانها اونها رو مجبور کنن که برن خدمت، باید شرایط رو انقدر جذاب کنن که جوانها برای سربازی رفتن سر و دست بشکنن اگه نگران کمبود نیروی وظیفه هستن باید اینکار و کنن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    ما هم سربازی نمیریم و ازدواج هم نمیکنیم تا جمعیت کم شود با ازدواج نکردن جمعیت را کم میکنیم
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    ما که سربازی مون رو رفتیم، ولی این قانون به کار خیلی ها میاد که به هر دلیلی نمیخوان برن سربازی. ایشالا تصویب بشه
  • امیر A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    سربازی برداشته شود مثلا چه می شود؟؟ غیر از این است که سربازی دو سال از عمر جوانان را هدر می دهد؟؟ مخصوصا قشر تحصیلکرده را خدمت بیچاره می کند سربازی باید بین سن 18تا20سالگی باشد انهم مثلا 6ماه نه اینکه 2سال و جوانان تا 50ساگی مشمول خدمت باشند من برنامه نویس بودم ماهی 3میلیون حقوق میگرفتم پاره وقت و در حین تحصیل بعد تحصیل کارم را رها کردم رفتم خدمت و بعد 21ماه خدمت 63میلیون ضرر کردم بعد خدمت استخدام همان شرکت شدم تمام وقت با ماهیانه6میلیون حقوق ایا خدمت جز ضرر مالی و دو سال جوانیم که تباه شد فایده ای داشته؟ نه
    • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      کاملا صحیحه
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      34 99
      اتفاقا برا تو که اشناداشتی و اینقدرم درامد داری سرباز لازم بوده
  • بی نام DE ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    مردم هم با کل نظام وظیفه مخالف هستند.شما برای میلیونها جوان مشکلات عدیده ایجاد کرده اید.ازدواج،شاغل شدن،ایجاد شغل،گذرنامه ،گواهینامه همه حق انسانها هستند و مردم بیشتر کشور ها از این حقوق مسلم خود برخوردارند به جز ما ایرانی ها.حتی خود مسولان نظام وظیفه هم از سربازی به عنوان یک " مشکل" یاد می کنند .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    اصن ینی چی کسی که پایان خدمت نداره نمیتونه گواهینامه داشته باشه.چه ربطی بهم دارن.
  • آرش IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    این سربازی هم بلای جون ما جوونا شده
  • بی نام A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    اجازه برای رانندگی کردن چه ربطی به خدمت سربازی داره؟ شما که جریمه هاتون رو گذاشته اید حداقل بگذارید تا جوانان قانونی پشت اتومبیل بنشینند. پس فردا حتما می گویید برای رای دادن هم باید قبلا سربازی رفته باشید و همینطور حوزه دخالت نظام وظیفه را افزایش خواهید داد.
  • بی نام GB ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    شما مجری قانون هستید سردار
  • من AU ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    166 8
    شما فقط مجری قانون هستید...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    ای بابا چرا اینقدر مردم رو در محدودیت قرار میدین؟؟؟ به خدا این کارها در شان نظام جمهوری اسلامی نیست...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    160 9
    شما بگو با چی موافقی؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    از گواهینامه واجب تر آموزش عالی است شرط پایان خدمت را برای آموزش عالی بر دارید
  • اصغر IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    50 5
    سلام تو را خدا از سردار در مورد زمان محاسبه غیبت دانشجویان انصرافی و اخراجی سوال بپرسید که ملاک زمان انصراف یا اخرین مدرک تحصیلی و طبق اون چیزیه که در سایت سازمان وظیفه اومده یا قانون را عوض کردید تو را خدا از زمان اخرین مدرک تحصیلی حساب کنید تا شامل حال خیلی از جوونها بشه مانند مرحله اول عاجزانه تقاضا دارم صحبت منو به سردار منتقل کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    مطمئن باشید کسی که سن بالا داره و غایب و از طرفی اجازه خرید خدمت نداره بازهم به خاطر گواهینامه نمیاد خدمت چون نمی تواند بیاد... می تونند در قبال دریافت مبلغی حداقل بخشی از محرومیت های حیاتی را که می تونه رو زندگی بقیه مردم هم تاثیر بگذاره حذف کنند.در نظر بگیرید افرادی که بواسطه تصادف با شخصی که گواهینامه نداره کل زندگیش تو خطر قرار می گیره.خواهش می کنم از شورا نگهبان مصالح مردم را در نظر بگیره.
  • لبلل A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    عوض سختتر کردن میخوان اسون کنن محرومیت بیشتر بدن همه برن چون ما رفتیم
    • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      99 15
      خب گناه نرفتها چیه رفتی واسه خودت رفتی مگه خدمت نرفتهارو نون میدی.
    • شهریار IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      83 8
      خدا شفات بده واقعا.....
  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    فقط میتونم بگم خدا بزرگه..سرباز فراری و اون سردارش پیش خدا یکین ..اونا هم ادم ها بدبختی هستن که فرار میکنن مگه انسان نیستن..بقیه چیز محروم باشن شاید با گواهینامه نون خانواده میده جناب سردار کمالی...اگه اینطور از همه چیز محرومن چرا نرن بمیرن؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    گواهینامه یکی از مهمترین محرمیت های نطام وظیفه هست و چنین اتفاقی نخواهد افتاد .اگر تصویب شود 100 در آمار سربازی اثر منفی خواهد داشت.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    58 8
    چه مشکلی داره شما بگی کسانی که حداقل 5سال ازعیبت خدمت سربازیشون میگذره بیان گواهینامه بگیرن تازه چندیدن میلیاردم پول واسه راهنمایی رانندگی میاد به نفع دولته این پولو خرج بعضی پروژه های ناتمامش کنه با این طرح حداقل 500هزارنفر واسه دریافت گواهینامه ثبت نام میکنن نفری سیصد هزار تومان میدونی چه پولی میره حساب راهنمایی رانندگی
    • بی نام EE ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      46 14
      چون شما 5 سال از غیبتت گذشته باید قانون را برای شما تصویب کنند؟چرا کسی که 4 سال از غیبتش گذشته و یا 3 سال و یا 2 سال نتواند گواهینامه بگیرد؟
  • بی نام RO ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    90 3
    سردار عزیز نظرتون در مورد محرومیت از رای دان افرادی که کارت پایان خدمت ندارن چیه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    26 5
    منم با انتظار یکساله برای اعزام مخالفم
  • رضاجلالی A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    72 4
    چرادولت ازکسانی ک توان مالی ندارن ومث من ۱۵ سال غیبت کردم یادی نمیکند ۳۰سالمه که دراایران یک مرده بیش نیستم وپولی ندارم کارت پایان خدمت بخرم ایا نباید زندگی کنم به چه جرمی حق زندگی را ازما گرفته اید
    • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      12 43
      من 29 سالگی رفتم خدمت 31 سالگی هم تموم شد اونم عملیاتی نیروی انتظامی
  • ابرمرد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    74 5
    شما ک کلا باهمه چیز مخالفین سردار
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    66 4
    والا اگه تصویت بشه خیلی از مشکلات حل میشه واقعا کسانی هستن که در زندان بخاطر نداشتن گواهینامه گرفتار شده اند..باید به اونها هم فکر کرد
  • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    63 7
    امیدوارم تصویب بشه من 2سال بیکارم زندگیم داره از هم میپاچه شاید اگر گواهینامه داشته باشم بتونم یه شغل داشته باشم چون به یک 39ساله ساله هر جایی کار نمیدن فقط امیدوارم خدا. کمک کنه
  • یک درد دل حتما بخونید A1 ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    45 6
    من 4 سال تو دوران دانشجویی نتونستم گواهی نامه بگیرم می دونید چرا؟؟ چون همیشه به امورمالی دانشگاه آزاد بدهکار بودم، و به همین خاطر گواهی اشتغال به تحصیل نمی دادن، به راهنمایی رانندگی هم می رفتم می گفت یا پایان خدمت یا گواهی اشتغال به تحصیل سردار شما از مشکلات مردم چی می دونین؟؟ آیا این عدالت بود؟ حالا شما فکر نکنین که ماشین داشتیما نه، 18 سال داشتم دیگه دوست داشتم گواهینامه داشته باشم. واقعا دست نمایندگان درد نکنه.
  • سحر A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    47 5
    به نظر من قانون خیلی خوبیه. الان که کلی موتور سوار بدون گواهی نامه دارن تردد می کنن، میرن از گواهنامه میگیرن همچنین می توانن از بیمه استفاده کنن که نیوفتن زندان ، و هم می توانن با گرفتن گواهینامه کار کنن و روزی حلال در بیارن
  • علیرضا A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    69 6
    ایشالا توی شورای نگهبان تصویب بشه
  • بی نام A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    48 5
    من بخاطر پدرکارگر و مریضم نتونستم ب خدمت سربازیم برسم دنبال معافی هم رفتم با اینکه پزشکان تایید کردن بازم نسد بخاطر بی پولی حالا منی ک وایسادم بخاطر خانوادم کار کردم باید از یه گواهی نامه رانندگی محروم باشم
  • نادر A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    43 5
    کار خوبیه عالییییییییییی
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    47 3
    سردار وقتی پادگان ها اون بودجه ای که میدید رو خرج نمیکنه و بجای مثلا برنج و مرغ.میاد و یه کف دست نون میده.ایا رغبتی میمونه..آیا همکاری نمیکنن پادگان با سربازها دیگه انگیزه ای میمونه..وقتی سربازی در کل کشورها 6تا8 ماه هست یا خریدش 5میلیون و اینکه اگرم 24ماه باشه در خارج ولی واقعا براشون مثل هتل میمونه آیا در ایران اینطور هست..کمی فک کنید از خدا و آه و ناله و نفرین مردم بترسید..شما چه برنامه ای برای اینکه سرباز راحت باشه فرار نکنه دارید؟؟همش تصمیم های الکی..مثلا 21 ماه قانون خدمت مثلا پرداخت پولهای زیاد.مثلا ناعادلانه بودن خدمت.مثلا عفو برای 8سال بیشتری ها.خوب اعلام کنید همه میتونن با 5تا15تومن بخرن و یا از اول دفترچه پست کنن برن خدمت..دیگه چیه فقط 8سال...پس بقیه آدم نیستن...تبعیض.؟
  • محمد A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    26 4
    اگه دفترچه رو پست کنید همون روز بهتون برگه سبز میدن و با اون میتونید گواهینامه بگیرید من که همین کارو کردم، ولی ایشالا تصویب بشه همه راحت بشن.
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    10 50
    این قانون بی رحمیه در حق سربازهای قدیم بایدالان چرا راحت بگردن مدال بهشون بدن .......باید شرایط و سخت تر کنن امیدوارم جلوی این قانون نا عادلانه گرفته شود....
  • بی نام A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    10 49
    مردم به خاطر گواهینامه میروند خدمت اگر اینطور باشد کسی خدمت نمی رود
  • ناصر A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    39 7
    انشاالله این کار درست بشه کمی از مشکل ماجوانان کم بشه به خدا داریم دیوانه میشیم
  • ارش RO ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    35 5
    قراره یکی از بدبختی هامون کم بشه که اونم میخوان نزارن اخه سربازی چه ربطی به گواهینامه داره مگه ما ایرانی نیستیم چرا باید این همه از همه چی محروم باشیم هزارن بدبخت به خاطر تصادف و نداشتن گواهینامه الان تو زندانن که الان کسی نیست خرج خانوادشونو بده ایا به این میگن قانون
  • ایرانی A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    38 4
    خدمت سربازی مشروط برای گرفتن گواهینامه و گذرنامه و ... مشخصه که کیفیت نخواهد داشت یعنی یک جوان صرفا برای سرزمین و وطن و آرمان هاش نمیره سربازی بلکه برای گرفتن گواهینامه و یا خروج از کشور میره پس اجبار کردن نداره باید مثله کشورهای پیشرفته اختیاری باشه . سربازی در ایران : پشیمانی
  • مهدی RO ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    10 10
    سلام.به این میگن یک بام دوهوا چرا ما هیچ وقت یه قانون درست و حسابی نداریم.آخه یه روز میاین میگین فقط خرید خدمت.و ملت دارو ندارشون میفروشن تا بتواند.یه گواهینامه رانندگی بگیرند.....اون وقت بعد چهار ماه میاین این طرح رو می دین...من که تعجب نکردم...اینجا ایران.....اره داریم اره میشه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    8 30
    پس حق اونایی ک با بدبختی وقرض جریمه میلیونی پرداخت کردن چی میشه مگه غیرازاینه ک واسه گواهینامه مجبور ب پرداخت جریمه شدن نماینده های پخمه مجلس چرا واسه کم کردن مقدارجریمه ها کاری نکردن ولی با همه اینا این طرح خوبیه ب شرط اینکه پولی رو ک از ما برای کارت خدمت گرفتن پس بدن پشیمونم ک جریمه دادم
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    39 6
    این همه سال بدون گواهی نامه رانندگی کردم هیچی نشد هیچ کس هم باهام کاری نداشت دوست نداشتی نده فرقی به حاله من نمی کنه
  • امید A1 ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    37 2
    به جایی که مشکل مردم رو کم کنند برای مردم مشکل میتراشند.همین چند سال پیش بود که از ریس سازمان وظیفه عمومی در یکی از شبکه ها پرسیدن که بچه های شما به خدمت رفته اند در پاسخ گفت انها معاف شده اند.بالاخره یه خدا هم هست اقای سردار.من الان متاهل هستم دو تا بچه هم دارم ولی به دلیل مشکلاتی سربازی را رها کردم.الان در شرایط سختی زندگی میکنم.مشکل اعصاب و روان دارم.
  • هادی A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    32 2
    چرا ندونسته حرف مزنید هیچ میدونید چند تا مادر چند تا همسر وچندتا بچه چشم به راه اومدن کسانی هستند که به دلیل همین گیر کارت خدمت وگواهینامه در زندان بسر می برند حالا خدایش اگر برای یکی از نزدیکان همچین مشکلی پیش بیاد بازم روی همه این حرفها مهرتایید میزنید
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    36 3
    نمیخواد نگران کم شدن سربازا بشین بخاطر تصویب این طرح.مسوولان وقتی صادقانه به جوونا خدمت کنن جوونا هم بخاطر عشق به وطنشون و بخاطر اب و خاک و ناموسشون مثل اب خوردن میرن سمته سربازی.خدمته از رو عشق چه بسا لذت بخش تر از خدمت از رو اجبار و بخاطر رسیدن به یک سری حقوق مسلمشون هست.گواهینامه گذرنامه و استفاده از امکانات هر کشور حق مسلمه هر فرد جامعه هست و نباید بخاطر خدمت سربازی جوونا ازش محروم باشن.خدمت با عشق بسیار لذت بخش هست تا از رو اجبار.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    13 3
    خوب همینو سردار کمالی هم گفته یه چیز حدید بگو
  • رضا الف IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    27 5
    این قانون چه تصویب بشه و چه نشه من خدمت نمیروم و خیلی ها مثل من خدمت نمیرون. چون ما ها مشکلات زیادی داریم ، حالا اگر این طرح تصویب بشه منم قانونی زندگی میکنم و مثل خیلی های دیگه با گواهینامه، رانندگی میکنم. این حق ماست که از وسایل نقلیه استفاده کنیم. پس خواهشن بگذارید این قانون به تائید شورای نگهبان برسد.
  • قلی RO ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    28 4
    خرید سربازی انگیزه رفتن به سربازی رو کم میکنه یا کارت پایان خدمت؟؟؟؟؟؟؟؟ همه چی به نفع پولداراست
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    28 4
    اگه تصویب بشه خیلی خوبه یه سری مشکلات بیمه ای حل میشه واقعا خیل ها بخاطر نداشتن گواهینامه در زندانها به سر میبرند
  • رامتين IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    14 18
    تمام قوانين خدمت مال پولداراست متولد 59 هستم سال 77 كه دانشگاه سراسري قبول شدم خدمت را مي فروختن آن زمان هم پول نداشتم بعد از پايان تحصيل من خدمت رفتم دوستان پولدارم خدمت نرفتن كه با قانون جديد خريدن و براي بار دوم به ريش امثال من خنديدن الان هم برادر يكي از دوستانم ديپلم گرفته ميگه خدمت نمي رم فوقش يه ترم مي رم تو يكي از اين داشگاههاي پولي گواهي تحصيلي مي گيرم گواهينامه مي گيرم بعد انصراف مي دم يه سخن هم با دوستاني كه خدمت نرفتن و تشكيل خانواده دادن و الان مي نالن؟ من هم دانشگاه رفتم و هم كار كردم و خرج خانواده دادم شما كه بي برنامه رفتي زن گرفتي چرا شاكي هستي؟ واسه دلت زندگي كردي بازم من بايد تاوان بدم؟
  • مسعود IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    11 40
    اگه این کارو کنن که دیگه کسی نمیره جریمه سربازی بده کارت معافیت بگیره.حق ما ضایع شد که رفتیم خدمت.اگه اینجوری زمان ما بود ماهم نمیرفتیم
  • بی نام A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    9 45
    سلام آقای کمالی نباید این اتفاق بیفته مشمولان غایب با هزار بدبختی این جریمه را پرداخت کردن به خاطر گواهنامه دادیم چرا باید ما پول بدیم بقیه مفتی بگیرن
  • مهدی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    43 3
    سردار کمالی ما که شما را انتخاب نکردیم ولی نماینده های مجلس را انتخاب کردیم و از انها انتظار داریم برای رفع مشکلات جامعه و جوانان تلاش کنند . به نظر بنده این طرح بسیار خوبی است و از نمایندگان مجلس تشکر میکنم.
  • حسین A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    26 21
    مگر اینکه مقام معظم رهبری به داد ما برسه
  • یک سرباز A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    27 4
    اقای کمالی بزرگوار شما لطف میکنید اگه باطرح موافقت کنید بنده و خیلی های دیگه وقتی داربم نون خانواده رومیدیم شما چجوری وجدانتون قبول میکنه که ما دوسال بریم سربازی چجوری خانواده ی من امرار معاش کنه شایدم شما حق دارین که باطرح مخالفت کنید اما گناه من و بقیه که این وضع رو داریم چیه باید چیکار کنیم گناهمون چیه دردودلمونو باید به کی بگیم دیگه بذارید ماهم حداقل دلمون خوش باشه نذارید جوونا نا امید بشن.باتشکر
  • یک سرباز A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    39 9
    حداقل با مشمولین بالای 25سال موافقت کنید
  • بی نام A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    24 30
    فقط سر ماه كلاه رفت به فقر بدبختي وام فروش طا زندگي 20 مليون جور كرديم كه كارت بخريم هنوز نيومده فيس شد ؟ به خدا خيلي نامردين مسولين اجرايي
    • بی نام EE ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
      16 58
      دوست عزیز این طرح در شورای نگهبان تصویب نخواهد شد به دو دلیل چون با بند 10 قانون نظام وظیفه در تضاد هست و برای تصویب چنین چیزی باید اول قانون را اصلاح کرد .و دلیل دوم اینکه از 20 آذر مرحله دوم خرید خدمت مشمولین غایب آغاز می شود و دولت از میلیاردها تومان جریمه نخواهد گذشت چون خیلی ها مثل شما برای همین گواهینامه جریمه پرداخت کردند و می کنند .به شما قول می دهم تا چند روز دیگر خبر کنسل شدن این طرح را از شورای نگهبان خواهید شنید.
  • سیف A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    45 5
    اخه سردار شما میگی ما یک سری محدودیت ایجاد کردیم واسه خدمت نرفته ها مثلا ادامه تحصیل گواهینامه وام جواز کسب استخدام برادر من کل زندگی جوونا رو ساقط کردی اونوقت میگی یک سری محدودیت ها دارن
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    16 11
    چرا پارسال این طرحو ندادین بی عدالتی به خدا
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    41 8
    ما مشمولان غایب هم انسانیم دوست داریم پیشرفت کنیم,ادامه تحصیل بدیم به مملکتمون خدمت کنیم تا کی محرومیت خواهشا اجازه بدین این محرومیت ها یکی یکی برداشته بشه
  • علیرضا A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    51 7
    واقعا خدا نمایندع های مجلس رو خیر بده که این مصوبه رو تصویب کردن . ایشالا که شورای نگهبان هم این مصوبه رو تصویب کنه
  • ساسان DE ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    47 10
    تو رو خدا خوب بخون چیزیو که تایپ میکنم من پسری 23ساله هستم سوم دبیرستان بدلیل مشکل مالی ترک تحصیل کردم و با پدرم الان جایی مشغول به کارم ماهیی ۶۵۰۰۰۰تومان کرایه میدیم رفت و برگشت دوتامون و حقوق هر یکیمون با اضافه کار ۱۱۰۰۰۰۰تومانه و بدهی داره پدرم که تا الان دوتامون داریم بدهی میدیم و منم هیچ
  • محمودی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    92 7
    چطور موقعی که قانون فروش سربازی را گذاشتید به نفع سربازان و مشمولان فراری و غایب و متخلف نبود ؟؟؟؟؟؟ ولی حالا که حرف گواهینامه شده میگه به نفع سربازان و مشمولان فراری و غایب خواهد بود؟؟ دلیلش خیلی ساده و روشنه اون قانون براشون پول داشت ولی این یکی نداره
  • بی نام RO ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    41 15
    چرا زودتر این قانون اعلام نکردید فقط می خواستید از ما پول سربازی بگرید .
  • علی RO ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    102 4
    ببخشید کسایی که مخالفن دقیقا گواهینامه چه ربطی به خدمت سربازی داره؟؟؟؟؟؟؟؟حتی یک حرف مشترک هم با هم ندارند
  • رض IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    23 4
    سلام سردار من امدم برم سربازی پدرم فوت شد چون برادر بزرگ داشدم ومتاهل بود معاف نشدم هچ به تنهای 3خواهر و2برادر کوچک رو بزرگ کردم ایا حق من نیست سردار ایا 5سال خدمت حساب نمیشه حدعقل بگو از30به بالا نمی خواد
  • حسین A1 ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
    69 3
    دقیقا گواهینامه چه ربطی به خدمت سربازی داره خواهشا رو مردم فشار نیارید این ملت همه جوره پشتیبان نظام بوده شما مسهولین محترم هم قدمی برای جونها بردارید
  • امجد رامش A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
    31 1
    یه سوال از مسولین دارم غیر از ایران کدام کشور بدون معافیت گواهینامه نمیدهد
  • حمید IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    14 1
    سلام شورای محترم نگهبان طرح رو تایید کرد. میتونین به سایت شورای نگهبان مراجعه کنید و اطلاعات کسب کنید موفق باشید.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    18 1
    این قانون تصوبیب و به تایید شورای نگهبان رسید ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث
  • arash IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    15 0
    سلام. در مورد قانون اخذ گواهینامه رانندگی بدون پایان خدمت ، این قانون توسط دولت و بیمه مرکزی ابلاغ شده ولی آموزشگاههای رانندگی اظهار بی اطلاعی میکنند . مثل اینکه ناجا و در راس اون نظام وظیفه مخالف هست و اجرا و ابلاغ نمیکنه . یعنی عدم تمکین از قانون تصویب شده توسط مجلس و شورای نگهبان.خواهشا پیگیری بفرمایید.
  • هادی} A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    11 0
    سلام.لطفا بپرسید این طرح کی به آموزشگاه های رانندگی ابلاغ میشه؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    قانون خوبی هست ایشا الله تصویب بشه