رونق چگونه به بازار مسکن باز می‌گردد؟/ دو عامل موثر در تعمیق رکود مسکن

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران درباره راهکارهای ایجاد رونق در بخش مسکن توضیح داد.

ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره راهکارهای ایجاد رونق در بخش مسکن اظهار داشت: «ما برای پیدا کردن راهکار، باید ببینیم علت رکود مسکن چیست؟ یکی از دلایل این رکود کاهش قدرت خرید مردم و عامل دیگر، بالا بودن هزینه ساخت‌وساز است.»

وی با بیان این‌که باید هزینه ساخت‌وساز پایین آید، افزود: «ما اگر برای این دو عامل موثر در رکود مسکن کاری کنیم، امکان دارد بازار رونق پیدا کند؛ وگرنه نباید خیلی برای خروج از رکود مسکن امیدوار باشیم.»

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصریح کرد: «قدرت خرید مردم با پرداخت تسهیلات و منابع مالی ارزان‌قیمت افزایش می‌یابد و هزینه ساخت‌وساز نیز با مدیریت تولید مسکن، مشوق‌های مالیاتی و حذف هزینه‌های زاید و کاهش قیمت زمین پایین می‌آید.»

رهبر با بیان این‌که زمینه کاری برای صنعتی‌سازی باید فراهم شود و نیروی انسانی در تولید مسکن کاهش یابد، عنوان کرد: «این فرآیند اگر عملیاتی شود، می‌توانیم امیدوار باشیم که بخش مسکن از رکود خارج شود.»

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: «در زمین تامین مسکن و ایجاد رابطه منطقی میان عرضه و تقاضای واقعی مسکن، باید انبوه‌سازان را ترغیب به ساخت مسکن کرد.»

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیراسد A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    22 11
    من نمی دانم چرا همه حتی اقتصاد دانها، همیشه و در هر موردی ، رکود را بد می دانند؟ قطعا این طور نیست که رکود در همه وقت و همه جا بد باشد. الآن رکود چیزی به نام "بازار مسکن" یعنی به حالت دلالی و کالای بازاری درآوردن مسکن چیز بدی که نیست بلکه بسیار هم برای اقتصاد کلان کشور خوب است. زیرا باعث می گردد سرمایه های کلان انباشته شده دراین بخش و عمدتا در شهرهای بزرگ بخصوص پایتخت، از این بخش مضر به اقتصاد مقاومتی بعد از شکسته شدن مقاومت سوداگران ، آزاد شده و به سمت تولید صادرات محور و دیگر نقاط کشور هدایت گردد.
    • والی A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      0 0
      احسنت ؛ آفرین ؛ جان کلام را گفتید . بازار مسکن دچار رکود نیست . بلکه بازار واقعی و مصرفی در مسکن همین است . البته قیمتها بین 35 تا 40 درصد میبایست کاهش پیدا کند .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    20 11
    قیمت زمین پایین بیاد. قیمت ساخت پایین بیاد. پولی هم بابت هیچ امری از شما نگیرند و تازه وام هم به مردم بدهند تا خانه هایی که ساخته اید را بخرند. اونوقت نمی گن ما دیوونه ایم؟ بذار در رکود بمونه تا وقتی که شما کارکردن را یاد بگیرید. انگار پول ماست... سرمایه خودتون داره از بین می ره.
  • رضا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    0 0
    اقای محترم مگر شما نمی دانید که در قیمت مسکن حباب وجود دارد